čtvrtek 1. srpna 2013

Sezamovo-ořechovo-arašídovo-kokosovo-sušovocné cosik

(To jak fakt, ty střelená blondýno??!!)

Krásný den, milé dámy!

Sice to tady teď tak trošičku zanedbávám, ale kdo by se divil když je venku pořáááád tak kráááásně (až bude hnusně, tak budu pořád spamovat, až mě budete nesnášet. Muhaha! Těšíte se?). Furt někde lítám, šlapu do pedálů (jako drak), jóguju (už jste někdy spadly z "lukuve stoji"?), venčím svou úžasnou zlatou (nebo ona mě?), vařím a peču (fuj, to je teprv vedro u té pece!), maluju, kafičkuju (áv??), oběduju a kalím s mými milými, znovu jsem objevila kouzlo čtení (doporučte mi něco, prosím!) a dokonce i tu diplomku sem tam píšu (jen když to jde... a když to jde, tak jedu jak cyp!). Prostě zase skoro úplně žiju! (A teď si dám polovítězný taneček...juhuhuuuu!!)

A co Vy? Též pořád někde lítáte venku, což? A některým už zase za chvilku začíná školní rok, ale mně až za 6 týdnů! (Musel jsem se pochlubit. Nesnášíte mě? Zrovna jsem ztratila svých 16 čtenářů... Ne, 15. Moje sestřička mě stále miluje.)

Včera jsem zase dostala chuť na něco výborného mnou upečeného (jojo...něco tady smrdí, ale co! Peču skvěle!), ale tentokrát jsem chtěla něco bez mouky, jednoduchého a plného oříšků a semínek, tak jsem zkusila něco jako granolu, akorát bez ovesných vloček. Takže z toho vznikla taková negranola alá sezamovo-oříškovo-arašídovo-kokosové-sušovocné zobání. (Fuj, to je zase název...) No, popravdě jsem to ve výsledku chtěla pokrájet na nemüsli tyčinky, ale i mistr tesař se někdy utne. Moc to pohromadě nedrželo a tak jsem to trošku "rozdrobila". Ve výsledku to je teda mnohem lepší a dá se to sypat všude možně! (Do jogurtu, do čaje, do kávy, do rýže, do masa... všude!) A díky sezamu mi to připomíná takové ty medové sezamové plátky (akorát méně sladší a určitě zdravější!), jež jsem vždycky naprosto milovala (hlavně jak se mi lepily na zuby, to bylo žůůůůžo největší!).


Tááákže jsem potřebovala a spotřebovala:
  • 75 g sezamových semínek
  • 30 g vlašských ořechů
  • 30 g nesolených arašídů
  • 30 g strouhaného kokosu
  • 50 g sušeného ovoce
  • 2 lžíce kokosového oleje
  • 2 lžíce javorového želé (sirupu, medu,...)
Sezamová semínka jsem dala na pánev lehce opražit. Mezitím jsem si nasekala ořechy a arašídy, které jsem spolu s kokosem na chvilinku přihodila na pánev k semínkům. Ale opravdu jenom na chvililinečku. Až jsem ucítila tu božskou pronikavou vůní pražených semínek, kokosu, ořechů a arašídů (naprosto úžasná a dokonalá vůně! Uaaaa! Opakuju se?), stačilo, směs jsem přesypala do misky a nechala chvilku vychladnout. Zatímco směs chladla (a chladla a chladla...) nakrájela jsem si sušené ovoce. Měla jsem nějaké zbytky z Mixitu, tj. mango, kiwi, banán, maliny,... tak jsem to tam všechno šoupla a to mango je tam fakt nejlepší! (Takže určitě nezapomeňte na co? Na mango!) Ovoce jsem pak přihodila ke směsi a přimíchala kokosový olej a javorové želé. Tuto směsku jsem přendala na plech a šoupla asi na 15 minutek do trouby předehřáté na 175°C. Ale hlídejte! Jde to celkem rychle, tak ať z toho nemáte jedno velké černé nic.


Fakt je to strašně moc výborné mlsání a zdravé zobání. (A já si jdu zrovna trošku nasypat... Mhmmmm...)


A dneska ráno jsem měla dokonalou snídani, když jsem si uvařila ovesnou kaši s půlkou jablíčka a skořicí, na ní dala druhou půlku jablíčka, bílý jogurt a vše posypala touto úžasnou sezamovo-ořechovo-arašídovo-kokosovo-sušovocnou negranolou. Jéééééžiš, to bylo tááááák výýýýýýborné! 


A po mega dlouhé době jsem neměla na snídani arašídové máslo! To koukáte, co? Co? COOO? (Zatím žádný absťák, klepání či nervozita... Ani trošičku... Hmmmm... Tssssss... Uaaaa... Ne, fakt! Dělám si srandu, jsem v pohodě... Úplně v pohodě...)

Byeeeee byeeeee

Blondy

P.S. Ano, souhlasím, za to ááááá, éééé ... jsi jdu dát pár facek.

7 komentářů:

  1. To "cosik" vypadá moc dobře :D :-)

    OdpovědětVymazat
  2. aach úplně to cítím !:D mnam !:)
    http://b-delicious-b.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. Nevypadá to moc fotogenicky :D Ale stejně mě to láká vyzkoušet :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takové nefotogenické věci jsou právě nejlepší! :D

      Vymazat