pondělí 27. května 2013

Cizrnové "blondies" muffiny

Krásné ráno!

Dneska by to chtělo zase nějaký recept na dobré (a zdravé) mlsání.

Už dlouho mě to lákalo a jako pravá blondýna jsem tyto CIZRNOVÉ "BLONDIES" MUFFINY prostě vyzkoušet musela (příspěvek se původně měl jmenovat "Blondy peče blondies" a je pravda, že jsem trošku střelená, ale tohle znělo fakt už dost pošahaně). Cizrnu mám moc ráda, ale pořád jsem si ji nedokázala představit jako základ nějakého sladkého pečení. Poté jsem narazila u jedné ze svých oblíbených kuchařek-blogerek Lucie na tyto cizrnové blondies. Recept jsem si trošku upravila, množství surovin zmenšila pro pečení na jednoho (ne, že bych rodince ráda nepekla, ale s některými mými zdravými pokusy by mě nejspíš poslali....někam) a těsto narvala do formiček na muffiny a voilá! Zdravá snídaně či svačinka je na světě! (Jojo, milujte mě!)

Takže na 4 velké nebo 5 malých muffinů (+ těsto, co jsem uždibovala (haha, normálně sežrala) během přípravy) budete potřebovat:
  • 50 g cizrny (v suchém stavu)
  • 1/2 velkého banánu
  • 1 lžíce arašídového másla (mhmmm...joooo)
  • 1/2 lžíce medu
  • 1 a 1/2 lžíce mandlové mouky
  • 1/2 lžičky prášku do pečiva
  • 1/2 lžičky jedlé sody
  • vanilková esence
  • trošku mléka (1 - 2 lžíce)
  • hrst rozinek (velká)
  • hrst mandlových plátků (menší)
Cizrnu jsem propláchla a namočila na 12 hodin do vody. Poté jsem vodu slila, v nové vodě uvařila cizrnu do měkka, trvá to asi hodinku, scedila a nechala vychladnout (ne, kecám, prostě jsem ji utopila v litrech studené vody). Předehřála jsem troubu na 175°C. Do mixéru jsem šoupla banán, med, esenci, arašídové máslo (které jsem vůbec, ani trochu neujídala), cizrnu a rozmixovala na kaši, kterou jsem pak přelila do misky. Ke kaši jsem přimíchala mandlovou mouku, prášek do pečiva, jedlou sodu a rozinky. Poté jsem vše pořádně promíchala a jelikož bylo těsto poněkud husté, trošku jsem jej naředila mlékem. Směsí jsem naplnila formičky na muffiny, posypala plátky mandlí a šoupla na 35 - 40 minut do trouby.

A jak výsledek hodnotím já? Mně teda blondies moc chutnaly, avšak nevím, jestli to je záměr nebo se to povedlo jen mně, ale já moc cizrnu necítila, vlastně skoro vůbec. Což mě na jednu stranu zklamalo, na druhou vůbec nevadilo. Veškerou chuť v muffinech přebil banán, takže pro milovníky banánů a bezlepkáře je to výborná variace na zdravou pečenou pochoutku :). Příště zkusím upéct fazolové "brownies" a porovnám (blond určitě vyhraje :D).

Mějte se krásně a upečte si něco dobrého (já dneska peču émerický epl páj)!

Blondy

7 komentářů:

  1. zajímavý recept :) jednou jsme zkoušela udělat z cizrny pomazánku, ale vadilo mi že je tam moc cítit ten škrob...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V těch muffinech fakt nešla skoro vůbec cítit :) A jak si dělala tu pomazánku? Já mám v plánu vyzkoušet hummus :)

      Vymazat
  2. blondies joo? :) vyzkouším!
    a u Verči jsem četla, že nevíš jak na batáty - já je dnes měla taky poprvé, umyla jsem je a nakrájela, pokladla na ně plátky másla a stroužky nakrájeného česneku, posypala sušeným libečkem a pekla jsem je na 180stupňů asi dvacet minut, byly skvělé! ale čekala jsem je úplně jiné:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, díky za tip! Já zas vyzkouším ty batáty :) teda jsem na ně fakt zvědavá :D

      Vymazat
    2. já budu péct ze sóji, to je dost podobné ne? :)
      a dneska jsem si dělala batáty zas, na jiný způsob, bude článek!

      Vymazat
    3. Joo, určitě to zkus a budu zvědavá na výsledek :) Stejně tam šel nejvíce cítit ten banán.. Fakt? No super, ještě na mě čeká v lednici jeden batát, tak ať vím, jak na něj :)

      Vymazat
    4. taky mám ještě jeden :D škoda, že už je po slevě a já si vzala jen čtyři (naivka jsem si myslela, že mi nezachutnají)

      Vymazat