úterý 10. září 2013

Mixitujeme s Mixitem! (To není vůbec originální název příspěvku!)

Ahojda, kočky!

Jakpak se máte dneska? V neděli mě už zase chytla chvilka poezie, tak doufám, že se Vám moje foodbásnička líbila. (A nejen básnička, ale taky ty mňamky, co pořád kouzlím v kuchyni.)

I když mi začíná škola až v pondělí, tak už dneska si tady taky "užívám" jedno měření a abych Vám řekla pravdu, očka se mi solidně klíží a doufám, že se nezavřou totálně. (A ráno jsem si dala půl hoďky na páse a posilovačku, takže navíc chodím jak čerstvě narozené tele.) Nuooooo a dneska jsem si pro Vás nachystala jednu recenzi. (A nebo byste radši receptík na cuketový chlebík?)

UPOZORNĚNÍ! Nečekejte plno úžasných a nádherných fotek (na to tady máme jiné experty), tento příspěvek bude plný emocí, citů, pocitů, dojmů, vlastních zkušeností, ochutnávání a testování a typicky blbých keců střelené blondýny, takže pokud neumíte/nechcete číst, tak gůd báj! A vy ostatní jdeme na to! (Ale nebojte, zase se budeme cpáááát! Joooo!)

Už jste se někdy zamyslely nad tím, jestli "mixujeme" nebo "mixitujeme" s Mixitem
Jelikož je "mixování" nuda a dělají ho všichni a se vším, tak já budu "mixitovat", bo to se dá pouze a jen s naším oblíbeným Mixitem! (Och, jsem originální! Třikrát hurá!)


Jak už jsem se opět někdy dřív zmiňovala, dostala jsem od Mixitu 250 Kč poukaz na jejich dobroty. (Jak ti chlapáci ví, že jsem hubeňoučká a potřebuju vykrmit?!) Tááákže mi nezbylo nic jiného, než se do toho pustit! Ale nejdřív (hrozně nudné) povídání o mém poprvé. (S Mixitem samozřejmě!)

Před několika (více) roky (měsíci) přišel obrovský boooom (jsem se o něm dozvěděla). Ne, doslova BOOOOOM! Boom jménem Mixit! Všude jsem o něm všemožně, hlavně na různých blozích, četla, všichni mixitovali jak zběsilí a ochutnávali a zobali a snídali a svačili (a cpali se jak neurvalí), ale že bych se sama pustila do mixitování? Neříkám (nepíšu), že mě to nelákalo, ale tak nějak jsem se pořád nemohla odhodlat. (A navíc, nedokážu se rozhodnout! Já bych si nejradši namixovala směs z úúúúplně všech těch dobrot! Hmmmm.. Nuoooo... Challenge accepted! Šlo by to vůbec? Fakt to zní zajímavě!)

Ale všechno je jednou poprvé a já věděla, že to přijde. Ono to muselo přijít! Mix Do plavek! byla moje úplně první zkušenost s Mixitem a objednala jsem si jej díky slevy od Activie. (Jooo, sbírala jsem kódy jak šílená a uaaa sleva! Musím jí využít!) Bože, díky za ní! Jinak bych nejspíš do teď byla "Mixit panna" a ochuzena o všechny ty božské snídaně a svačinky a zobání a vůbec! Kdo by to byl řekl, že smícháním a kombinací všech těch výborných věcí, lze dostat ještě něco o moc mega víc výborného? (No jooo, všichni, jen já jsem byla zaostalec.)

Anooo! Teď si vzpomínám, že spolu s prvním tubusem Do plavek! jsem si ještě mixitnula sušené a lyofilizované ovoce, o kterém jsem psala už tady a bylo dokonalé! (Hlavně to mango! Mhmmmm..)


No a taky já se někdy nudím a dělám blbosti. (I když blbosti vlastně dělám pořád... Jsem přece crazy Blondy! Uaaaaaaaaaaaa! Haha, blbý joke...)


Jop, jinak fotit neumím, jsem gramlavá jak cyp, takže některé fotečky jsem si vypůjčila. Tímto děkuju! (Oni se hoši určitě zlobit nebudou a navíc, když je tak vychválím do nebe, což?)

Do plavek!
"Dostat Vás do zimě zpět do loňských plavek podle glykemického indexu potravin je jednoduché, zvlášť se směsí sestavenou naší výživovou poradkyní Janou Vašákovou. TTak snad Vám nebudou padat!"


Složení: kukuřičné lupínky, sojové vločky BIO, špaldové lupínky BIO. ječné vločky, ovesné lupínky BIO, amarantová semena, slunečnicová semena, brusinky, maliny lyofilizované, jahody lyofilizované, papaya, mandle, kokos

Dokonalé maliny a jahody, do toho mandle a kokos, sem tam nějaké to slunečnicové semínko a všechno to dohromady s lupínky křupe jak má! Uaaaaaaaa! Za mě jeden z nejlepších hotových mixů a na sto péro doporučuju všem! (Nejen těm, kdo chtějí do plavek! I když teď v té kose... Komu se chce?) Opravdu jednoduchý a vyvženy mixit chutí.  Jen mám pocit, že z nějakého zajímavého důvodů jsem tam měla i kousky sušeného manga, ale upřímně, můj názor na mango znáte a ani trošičku si nestěžuju.

Největší mňamka byla, když jsem si z tohoto müsli udělala takový vrstvený pohárek: vrstva bílého/ovocného jogurtu, ovoce, müsli, vrstva jogurtu, ovoce, müsli a šup přes noc do lednice. Müsli a ovoce se přes noc krásně nacuclo, ráno už jen stačilo přelít troškou mléka a pochutnat si!

Celkové hodnocení: 9/10 (Ten bodík dolů, bo něco malilinko tomu chybělo... Že by banán? Nebo vanilka? Nebo "něco" v jogurtu?)

A před měsícem jsem tedy využila poukazu a objednala si "Degustační mix", který obsahoval hotový mix "Cvičme v rytme!", "Nahoď batoh", "Maxisměs Fík", rýžovou kaši "Bobule v rejži" a "Křupavý banán a jahody" a taky si namíchala vlastní jáhlovou kašičku.

Cvičme v rytme!
"Opravdu chutná a nabitá fitness směs, která vznikla ve spolupráci s fitness trenérem. Je sestavena v optimálním poměru živin podle zónové diety bílkoviny:tuky:sacharidy - 20:20:60 (při kombinaci např. 30g müsli a 300ml mléka). Tak vzhůru do cvičení!"


Složení: ovesné a ječné vločky, špaldové a pohankové křupavé lupínky, slunečnicová, lněná, sezamová a dýňová semena, kešu, lískové a para ořechy, mandle plátky, ananas, goji, papaya, borůvky, brusinky

A můj hrozně nepovedený pokus o vyfocení müsli. (Btw. foceno v laboratoři před mikroskopem atomárních sil... I tady a tak se dá vychutnávat Mixit! Ehmmm... Kdyby mě viděl "velitel, školitel a vedoucí v jednom", tak mě zastřelí...)


No tak Cvičme v rytme! a já si zacvičila (zablbla si na kole...?) v rytme! (Jooo, mp3 na plné kule!) a pak se posilnila tímto výborným zobacím mlsem. Najednou plno energie bylo zpátky ve mně! A co na něj říct? Po otevření pytlíčku na mě vybaflo "všechno velké" a "všeho tak akorát"! (Viz. výše, ten mega kešu!) A musím říct, že i já, zapřisáhlá nejedlice kešu ořechů,  jsem si na nich pochutnávala! Prostě tam tak nějak patří! Bylo to moc dobré, ale jedno velké ALE! Sice mám pohanku moc ráda, jak vařenou, tak ve formě mouky na různé pečení, ale v tomto müsli mi ty pohankové vločky celkem vadily. Někdy mi přišlo, že dokonce přebily ostatní chutě. A proto srážím tři bodíky. A může se Vám to nelíbit, můžete s tím nesouhlasit, ale to je tak jediné, co můžete! Bo ta pohanka to fakt kazila.

Jinak nevím, co k tomu chlapce mixiťácké vedlo, ale místo lískových oříšku jsem ve svém pytlíčku měla vlašské. Ale vše odpuštěno, já je mám stejně radši!

Celkové hodnocení: 7/10

Maxisměs Fík
"Kombinace křupavých celozrnných pšeničných lupínků, čokolády, mandlových plátků a tropického ovoce, to dokáže vykouzlit úsměv na tváři snad každého."


Složení: celozrnné pšeničné lupínky s čokoládou (sojový lecitin, kakao), banán (med, olej), mandle plátky, fíky, datle

KDO TUTO KOMBINACI VYMYSLEL, JE BŮH! Jak jsem tuto směs ochutnala, tak jsem málem explodovala blahem! Sice nečekejte jako na obrázku takové obří kusy fíku, ale je to BOŽÍ! Ten banán a čokoláda a mandle a zase "křup sem, křup tam"! Prostě nejvíc nejlepší mega monstrozní kombinace! CHCI VÍC! A netřeba víc komentovat! Trefa do černého a zaslouží... Pozor, fanfáry!

Celkové hodnocení: 10/10 (A při dalším záchvatu mixitování objednávám!)

Pokud se rozhodujete, který z již hotových mixitů si vybrat, tak v tomto případě určitě neváhejte!

Nahoď baťoh
"Mix vyvinutý pro expedici Bajkal II Pavla Blažka (dietologem Petrem Havlíčkem) umožní čerpat energii ve straitelné formě a při extrémní zátěži či aktivitě, zasytí ale i během cyklovýletu nebo na pořádné túře :)"


Složení: kukuřičné lupínky, med, ječné vločky, ovesné a špaldové lupínky křupavé, pohankové lupínky BIO, dýňová a konopná semena, makadamové a pekanové ořechy, banán, kiwi lyofilizované, borůvky, višně, žlutý melou (cantaloupe)

Nuooo a proč já měla v pytlíčku navíc arašídy, to taky nevím, ale opět si ani trošilinku nestěžuju, bo arašídy, to je moje! (To mě fascinuje, že mi do těch mixitů vždycky přihodí něco, co úplně strašně moc miluju... No tak, hoši, kde máte ty kamery?!?!) Ale přejdeme k hodnocení. Po otevření na mě vykoukly naprosto mega obří kousky, ne kusy jak cyp!, lyofilizovaného kiwi. Ne, že by mi to až tak vadilo, ale přece jen bych se nezlobila, kdyby tentokrát byly poněkud menší (bohužel to kiwi mě až tak moc neoslovilo). Ale co mi přece jen zase vadilo byly ty pohankové lupínky (!!!), i když tentokrát nebyly až tak moc cítit, jako v předchozím mixitu, ale i tak.. Jo a že jsem v pytlíčku neměla skoro žádný úžasný křupavý banán! (Až jsem skoro slzu uronila!) Jinak všechno opět super křupalo, hlavně ty kukuřičné lupínky s medem jsou mňamka, a bylo výborné!

Celkové hodnocení: 8/10 (Tři bodíky dolů za pohanku, kiwi a banán, ale plus bodík za ty arašídy!)

Nevím, jak Vy, ale já mám müsli stejně nejradši ne v jogurtu, ani ne zalité mlékem, ale prostě jen tak pozobávat z mističky. (Škoda, že tu parádní Mixit misku ještě nemám. To by se teprve zobalo!)

A jdeme směle dále!

Sušené ovoce miluju, nejlépe opět jen tak pozobávat, takže mě potěšil i pytlíček s křupavým ovocem.

Banán
"Mrazivým šokem sušené plátky banánu jsou šokujícně autentické..jen s jedním rozdílem - úžasně křupou!"

Složení: banán lyofilizovaný (na 1kg lyofilizovaného banánu je usušeno 4-5kg banánu čerstvého)

Jahody
"Mrazem sušené jahody jsou tutovka, pokud Vás již omrzely sladkosti a ve vaší samoobsluze balancují mezi zelenými a přezrálými."


Složení: jahody lyofilizované (na 1kg lyofilizovaných jahod je usušeno 10kg jahod čestvých)

No, co říct? Jak může ovoce "křupat"? No, prostě může a je to úžasné! Křupavý banán a křupavé jahody, křupou dohromady, aji zvlášť! Křupu ráda a s Mixitem budu křupat celou zimu! Těším se, až vyzkouším další! (Krom toho, co už jsem otestovala. Třeba už tam na mě pomrkává černý rybíz nebo jablko nebo třešně nebo... všechno chci!!) Pravda je, že napoprvé mě banán moc neoslovil. Nevím, čím to bylo, ale zdál se mi takový mdlý, gumový a bez chuti, ale  v tomto případě úplný opak!

A opět hrozně povedená fotka. (Kupte mi, prosím, někdo pořádný foťák! Ten můj na mě stále hází bobky...)


A sestřička mi poradila hodit na chvilku to ovoce do vody, že ji "nacucne" a jakoby "zčerství" a tak jsem vyzkoušela. Tož vrátila jsem se za dvacet minut a z misky jsem tahala takové trošku neidentifikovatelné "snoplíky". No, já si říkala, že jsem fakt praštěná blondýna a co mě vedlo k takovým hokusům pokusům a jaká je to škoda, ale pozor! Po ochutnání ovoce sice už tak krásně nekřupalo, ale bylo fakt výborné! (A ta voda z něj taky!) Skoro jako čerstvé! (Až na tu "snoplíkatou" strukturu.) A tak jsem jej šoupla na banánový lívanec politý višňovým jogurtem a hned jsem si na snídani pošušňávala blahem.


A pomalinku přecházíme ke kašičkám. Kašičky miuju a vařím si je většinou z vloček a jen sem tam sáhnu po instantní (např. Nomině), ale mám je ráda, takže jsem vyzkoušela aji kaše mixiťácké.

Bobule v rejži
"Bezlepková rýžová kaše s jogurtem a bobuloidním ovovcem, zkrátka 50g zalít 100ml horké vody a radost je na světě!"


Složení: rýžová kaše (+ jogurt, cukr, mléko, sůl), lyofilizované maliny, ostružiny, jahody, černý rybíz a špetka banánu

Tak tak moc vychvalované "Bobule v rejži" jsem teda tejstnula taky. Otevřu pytlík a koukám. Se setřičkou, která tuto kaši má moc ráda, jsme se shodly na tom, že by to chtělo víc toho bobuloidního ovoce. Tentokrát se mi zdálo, že ho tam bylo celkem málo. Kašička ve výsledku nebyla špatná, byla moc dobrá, ale na mě možná dost sladká. Navíc, když si na kašičky ještě nejradši dávám jogurt a další ovoce. Takže já si příště spíš nějakou tu rýžovku sama namíchám.

Celkové hodnocení: 7/10

Já teda kašičku zalila vařící vodou a ještě chvilinku povařila, aby ty bobule zase nasákly trošku vody a přidala ještě pár jahod a voilá! (Trošičku řidší, ale nevadí!)


Nahoru ještě bílý jogurtek, jahody a opražené plátky mandlí a u snídaně jsem stejně opět chrochtala blahem!


Sestřičce teda zalitá vodou moc nechutná a tak vždycky sáhne po mléku. Taky je prý moc dobrá!

Jo a ještě moje včerejší bobulevrejži snídaně s borůvkovým jogurtem, banánem a troškou skořice. (Jo a blbým světlem.)


Blondy Millet Porridge
Tak co o ní říct? Pěkně po ostravsku "Prostě jáhlovka jak cyp!"

Složení: jáhlovka s mlékem, sojové vločky BIO, amarantové perličky BIO, mango, borůvky

Taky jsem si nezapomněla namixitovat svou vlastní jáhlovou kašičku s mým milovaným mangem a borůvkami. Není slazená, což mi vyhovovalo, ale přece jen malou lžičičku medu jsem přidala. Po uvaření fakt paráda! (Borůvky a mango se opět krásně nacucly... Mhmmmm!)

A tady opět trošičku řidší (ujela mi voda... ruka s varnou konvicí...), vařená s broskvemi a nahoru ještě bílý jogurt, broskve a domácí broskvová marmeláda.


Tentokrát vařená s mangem a pak přelitá borůvkovým jogurtem, s čerstvým mangem (jak se to k sobě všechno hodí!) a nasekanými lískovými oříšky


A já jsem pro tentokrát dotestovala. Ale POZOR! NEKONČÍME! Jelikož můj milovaný skoro švagr je dalším takovým milovníkem Mixitu, požádala jsem i jej o hodnocení toho, co už otestoval on. A předkládám doslova jeho slova.

Čokokulky Obamovy
Nikdo je ještě neviděl a každý ví, že jsou. A jsou skvělé. Chcete se přesvědčit? V jednoduchosti je krása takže čokokulkám sekundují čokoládové pšeničné vločky a hobliny nebo křupavé ovesné lupínky. Základ jak má být.


Složení: extrudované kuličky, čokoládové hobliny a poleva (sojový lecitin, kakao, cukr, mléko), pšeničné lupínky křupavé, banánová extrakt, ovesné vločky a lupínky křupavé

Výborný mix všeho potřebného již v základu. Čokoládové kuličky perfektně sekundují pšeničným a ovesným lupínkům a vytváří vzájemně vyvážený poměr.
Velkou výhodou tohoto „základu“, ikdyž by se daly označit za plnohodnotnou směs, je rozmanitost použití. Dají se jíst samotné, s mlékem, s jogurtem, tvarohem, a vždy chutnají stejně výborně.

Celkové hodnocení: 10/10

The Morning Kicker
Jednoduchost, osvěžení a nakopnutí. Taková je naše odpověď na ospalá rána a boj s únavou. Budete překvapeni, jak chutně se dá probouzet.

Složení: pohankové lupínky křupavé, pšeničné vločky, kukuřičné lupínky (ječ. slad. sůl), goji, kávové boby v polevě z hořké čokolády (kakao, soj. lecitin, cukr)

Zajímavý mix jak po stránce složení, tak i chuti. Množství rozmanitých lupínků doplňují sušené plody goji, které směsi přidávají exotický nádech. Co je ovšem podstatou tohoto mixu jsou kávové zrna v hořké čokoládě. Zajímavý a pro někoho jistě chuťové příjemný zážitek, ovšem ne pro všechny. Kávová zrna jsou v mixu hodně výrazná a přebíjí prakticky veškeré ostatní chutě. Když člověk kousne do jedné z velkých čokoládových kuliček s kofeinovým obsahem, má po dalších několik soust naprosto omámené chuťové buňky a pro někoho to může být zážitek ne příliš příjemný.
Celková nevyváženost směsi by se dala zlepšit použitím jiných ingrediencí, které by spolu více ladily a nepřebíjely se, popřípadě aby se přebíjely navzájem.

Celkové hodnocení: 6/10

Dr. Mačatý
Matcha Tea je úžasný přírodní antioxidant, nakopávač, spalovač tuků a podpůrce metabolismu v podobě drcených listů japonského čaje Matcha. Nečekejte kopanec, čekejte osvěžení, očistu organismu a zkrátka ideální jarní probuzení jak jej předepisuje Dr. Mačatý!


Složení: zelený drcený čaj (Matcha tea BIO, pistácie, brusinky, goji, pomerančová dužina a kůra, kokosový cukr, dýňové semeno, ovesné, špaldové a pohankové lupínky křupavé, amarantové perličky

Účinky: udržuje bdělost a pozornost, působí jako přirozený antioxidant díky obsaženým katechinům, podporuje metabolismus a aspalování tuků (nejen při sportu a dietě)

Správný mix pro milovníky ovoce, zeleného čaje a müsli. Pokud se dá o nějakém mixu říci, že opravdu dokáže tělo nakopnout a zahltit chuťové pohárky variací různých chutí, tak zde máme horkého kandidáta. Na složení mixu není co vytknout, rozmanitost ovoce, lupínků a semínek, společně se zeleným čajem vytváří souhru chutí, kde ani jedna výrazněji nepřebíjí ostatní a je velice dobrá chuťově.

Celkové hodnocení: 9/10

Jinak jak jsem dneska počítala a počítala (a počítala), tak již u nás doma straší 12 tubusů. Ehm... Která nás troufne? Coooo?

Takže závěrem už stačí jen ooooobří shrnutí. 

MÁME RÁDI MIXIT A I NADÁLE BUDEME VŠICHNI U NÁS DOMA MIXITOVAT JAKO ŠÍLENÍ! VŠEM DOPORUČUJEME, AŤ SI NĚJAKOU POŘÁDNOU MŇAMKU TAKY NAMIXITUJE! FAKT TO STOJÍ ZA TO A NEBUDETE LITOVAT!

Pro příště už si však zkusím namixovat müsli sama (bez pohankových lupínků) a samozřejmě taky beru jednoho Maxisměsa Fíka! Křupavé ovoce na zimu určitě objednám a až dojde jáhlovka, tak namíchám vlastní rýžovku! Jeeee, už se na všechno těším!

A co Vy? Mixitujete?

Mějte se krásně a příště recept na cuketový chlebík!

Blondy

10 komentářů:

  1. Miluju Mixit, ale mám tedy zatím jen jeden tubus s vlastním mixem. Nalákala jsi mě na Maxisměs Fík a Čokokulky Obamovy....!

    OdpovědětVymazat
  2. Tééda, vidím, že už máš slušně odzkoušeno :) Mě se na polici krčí zatím opuštěný první vyzkoušený tubus - To pravé ořechové, a musím říct, že musli je naprosto úžasné! :) Tedy, teď už tam moc ořechů ani Dobré vlákniny není, ale původně jimi tubus úplně přetékal, jojo, Mixit umí :) Každopádně v neděli předám na oslavě ségře ten šílený psycho-mix s lentilkami a vším možným čoko-, co tam měli, tak doufám, že bude mít radost...A recept na cuketový chlebík uvítám, sezona cuket ještě neskončila, tak proč toho nevyužít :) Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na To pravé ořechové jsem též koukala! :) Uvidíme, jestli z toho něco bude :D
      Tak pak určitě dej vědět, co na něj ségra říkala! Jsem strašně zvědavá, jak to s tím psycho mixitem dopadne :D
      A cuketový chlebík už tu máš a je fakt moc dobrý! :)

      Vymazat
    2. Určitě dám vědět ;) Jů a děkuju, recept na chlebík už je uložený v pořadníku a myslím, že předběhne i malinovou buchetku! Kombinace pohanková mouka a perníkové koření mají totiž u mě přednost snad přede vším (možná by je trumfla kombinace mák a švestky, ale těsně!) :)

      Vymazat
    3. Tak tedy oslava úspěšně proběhla a potěšeně oznamuji, že ségra byla z mixu nadšená, hned ten pytlík z tubusu vytáhla a prozkoumala (a pak nešel nacpat zpátky :D) a myslím, že už jen podle té vůně to bude dobrota :)) Takže metoda "nacpi tam toho co nejvíc" se protentokrát osvědčila :) A navíc tenhle tubus nejspíš zajistil Mixitu další zákazníky, všichni přítomní z něj byli vedle a že je to jako dárek prima věc, že jim to ušetří spoustu vymýšlení, co kamarádům na Vánoce :D

      Vymazat
    4. :D :D Tak to je dobré :D Takže jak budu mixitovat příště, tak tam též zkusím narvat všechno možné :D To bude pecka :D
      Btw. ty pytlíky mi pak též nejdou narvat zpátky... Až jsem si minulý týden tu svoji jáhlovku roztrhla :D

      Vymazat
    5. Jéé, tak se pak nezapomeň pochlubit na oplátku Ty, jak vypadá takový ideální přecpaný mix podle Tebe ;)
      No a my jim v restauraci taky pěkně zaneřádili stůl amarantovými perličkami, ty mršky se procpaly i těmi "dýchacími" otvory :D Ale bez vizuální prohlídky by to přece nešlo :))

      Vymazat
  3. A já blbec ještě žádný nevyzkoušela. Určitě by mi to moooc chutnalo, to složení je skvělé. A ten tvůj mix a obrázek? Skvělý :D Sušené mango jsem ještě nikdy neměla, takže si fakt dám závazek, že si mixit musím objednat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) Určitě chutnalo! :P A sušené mango je superextraeňoňuň mňam! Vyzkoušej! :P

      Vymazat