pondělí 16. září 2013

Karamelovovločkový koláč

Ahojda, zlatečka!

Jakpak se máte? Vaříte? Pečete? Papáte? Spíte? Sníte? Žijete?

Je mi jasné, že to tady trošičku zanedbávám a už to bohužel není, co to bývalo (utřeme kapesníčkem slzu) a tooolik bych Vám toho chtěla napsat (třeba jak se zažila úplně psycho pátek 13.), ale nějak poslední dobou už zase přestává být čas. No jooo, už se to blíží! Jsem v páťáků a ráda bych odstátnicovala (a konečně byla Ing.! Joooo!!). Takže když zrovna nekoukám do noťasu při psaní diplomky a práce, tak se radši jdu zachumlat do postele s knížkou a nebo kouzlit mňamky do kuchyně (ale hlavně odpočívat od toho čučení do noťasu!). Nuoooo a taaaak Vám aspoň tady sem tam hodím nějakou tu fotečku nebo receptík. A když bude čas a nálada (a odpočaté očka), tak i pořádnou vykecávačku (absolutně vůbec nudnou) ze života střelené blondýny (ano, mě).

Dneska teda další receptík! 

Před pár týdny mi sestřička donesla magazín supermarketu (hyper?) Albert a strašně mě tam zaujal jeden recept a to na karamelovovločkové řezy. Už ze začátku mi byla jasné, že díky Salku budou sladké jak cicek (tzn. na sto péro si zalepím pusu). Ale já sladké zbožňuju a není nic lepšího, než si ten život jednou za čas (já furt) pořádně osladit!


Nakonec to teda byl (stále ještě kousek je) spíš koláč.

Takže pokud nemáte rádi sladké (tak Vás lituju... A nebo závidím?), bohužel pro Vás dneska smůla. A jestli Vy ostatní máte rádi karamel a kokos, tak čtěte a určitě zkuste! (A zalepte si pusinky jako já! Mlask!)


Na velkou kulatou dortovou formu jsem potřebovala:

Těsto:
  • 150 g celozrnné pšeničné mouky
  • 90 g třtinového cukru
  • 140 g rozehřátého másla (HERY)
  • 40 g strouhaného kokosu
  • 1 prášek do pečiva
Krém:
  • 1 Salko (2 - 3 hodiny vařené ve vodě a poté zchladnuté)
  • 2 lžíce medu (ale nemusí být)
  • 90 g vloček (já měla směs špaldových, ovesných a pšeničných) + na posypaní
  • 70 g strouhaného kokosu
  • 80 g rozehřátého másla (HERY)
Nejdřív jsem si připravila korpus. Všechny ingredience na těsto jsem si smíchala a vytvořila dost husté těsto, které jsem napěchovala do vymazané a vysypané dortové formy. Těsto jsem šoupla na 20 - 25 minut do trouby předem vyhřáté na 175°C. Poté jsem korpus vytáhla a nechala 10 minutek trošku zchladnout. 
Mezitím jsem si připravila takový dost hustý krém a to tak, že jsem si v míse smíchala vločky, kokos, máslo, med a vychladlé zkaramelizované salko. Krém jsem rozetřela po korpusu, posypala vločkami a ještě na takových 20 minutek šoupla péct do trouby na 175°C. Pak jsem řezy alias koláč vytáhla, nechala zchladnout a pak už jen mlsala a mlsala a mlsala. Ten karamel s kokosem je totiž ÚŽASNÝ!!! Je to sladké, přeslazené jak cyp, ale DOKONALÉ!


Na svačinku nebo ke kafíčku jen tak či na snídani s bílým jogurtem a kouskem ovoce... Prostě MŇAMKA největší!

Mějte se krásně, kočenky a viva la caramel!

Muck!

Blondy

11 komentářů:

  1. Ahoj zlato:-* vařím, peču, nepapám - žeru :D a žít se snažím :) dnes si nechám zdát o tvých státnicích, které budou určo úspěšný:)!
    karamelovovločkové řezy? to zní božsky :) až na to salko:D ale něco karamelovýho bych si z fleku dala

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :) Taky doufám :D
      Však taky byly božské! :) Ja karamel miluju :)

      Vymazat
  2. Tak to je dobrá bomba!:D To musí být fakt lepidlo!
    Držím palce, ať jsi Ing.!!
    Albert magazín mám moc ráda!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :)
      No sice bylo, ale zbytek část jsem musela dát do mrazáku, jinak bych ho celý snědla, jak byl výborný :D

      Vymazat
  3. Tak karamelový koláč jsem neměla už ani nepamatuju.. U nás doma tahle příchuť moc nejede a myslím, že co jsem si odvykla sladit, by mě čekala cukrová smrt :D Ale ovesné vločky a kokos, ty můžu vždycky :))
    Chtěla jsem se zeptat, pokud to není tajné, jaký technický obor studuješ? Taky jsem totiž na technice a taky mě čeká Ing., s diplomkou jsem začala dnes (s praktickou část, fuj fuj) a též se těším, až už to budu mít za sebou! Tak ať se daří ;) Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. TAk třeba já taky vůbec nesladím, čaj, kafe, nic, ale takovou čokoládu a karamel přímo zbožňuju :D :) a med někdy vyjídám ze skleničky :D
      Není to tajné a studuju nanotechnologie :) Co Ty? :) Děkuju, Tobě taky! ;)

      Vymazat
    2. :) Na med jsem se lžičkou kdysi chodívala taky, časem ho vystřídal meruňkový džem a arašídové máslo (a nejlepší je nabírat z obou sklenic naráz :D)
      Já studuju stavební inženýrství, obor Materiály a technologie ;) A taky děkuju, určitě to obě zvládnem ;)

      Vymazat
  4. Vypadá to moc dobře. Že bych to taky upekla? :D Doma se mi válí totiž Salko, které by vzhledem k trvanlivosti už doopravdy mělo být použito :D

    OdpovědětVymazat
  5. prostě mi děláš neskutečné chutě

    OdpovědětVymazat