neděle 8. září 2013

Z mého jídelníčku (10) aneb třikrát hurá mému básnickému střevíčku!

Krásný den, moje milé dámy,
snad už jste dospaly včerejší flámy!
Bo Blondy už se hlásí zase
a není žádné líné prase!

Za týden i mě už zase škola volá,
ale venku je pořád krásně,
tak kašlete na každého otravného učitelského vola
a pojďte zase skládat básně!

Ráno přemýšlela jsem, o čem dneska napsat mám
a nakonec rozhodla se, že do své kuchyně pohled přichystám!
Snad plná bříška zrovna máte,
ale i tak pozor, ať si noťas nezeslintáte!

Tak nejdřív tady máme pečeného králíčka!
Tož moc miluju tu chuť jeho šťavnatého masíčka!
Pekl se pěkně na mrkvi, žampionech a česneku,
a já se pak mohla užrat toho dokonalého výpeku!
Hrášek, baby karotku a okurku k tomu
a pak, po výborném obědě, zchrupnut šla jsem k nejbližšímu stromu.


Dále je tady schovaná ovesná kašička,
pod vrstvou bílého jogurtu, rozinek a plná sladkého jablíčka!
A samozřejmě nechyběly ani vlašské ořechy,
po kterých jsem celý den vyváděla jen samé neplechy.


A další z dokonalých obědů, 
jehož vůně málem přilákala smečku medvědů!
Grilovaný losos a rajčatový salátek,
oooo, anooo, z takových výborných a zdravých jídel já mám vždycky svátek!


Obří banánovo-ovesný lívanec nesmí chybět!
Avšak pod nánosem samých dobrot ho ani není vidět!
Navrch bílý jogurt, arašídové máslo, kousky banánu, čerstvé ostružiny a maliny,
no já Vám povím, že jen při pohledu jsem si z brady utírala sliny.


Tentokrát večeře ze samých dobrot,
já totiž nejradši takový rozmanitý pozob.
Grilované marinované tofu, kedlubna a cuketka,
sem tam rozteklý kozí sýr a samozřejmě hrášek a baby karotka.
A jedna z mých velkých slabostí,
Heinz a jeho exotická omáčka narvaná ananasovou sladkostí.


Toto moje včerejší snídaně byla.
Chuť ovesné kašičky s mákem a švestkami mě totálně ohromila!


Zalít bílým jogurtem a posypat švestkami?
Já dokonalostí omdlívala jsem chvilkami!


A včera konečně jsme se sestřičkou a taťuldou ty moje osmnáctiny slavili,
tož a na výborný oběd jsme si samozřejmě skočili.
Já dala si specialitku svou nejoblíbenější jedinou,
na rozpálené pánvi loupané tygří krevety s opékanou zeleninou.
K tomu křupavoučkou česnekovou bagetu
a dokonalost! Já ve výběru se nikdy nepletu!


Předposlední fotečka opět snídaně je,
na tuto kombinaci moje bříško ještě teď ódy pěje!
Nakrájený opečený cuketový chlebík, bílý jogurt, hruška a špetka skořice,
no já si pošušňala víc než převelice!


Na závěr moje první upečená bageta,
kterou by nepohrdal ani Honza, když šel do světa!
Pro taťuldu speciálně byla,
moc dobrá, jen jsem ji málo nakypřila.
Jaké poučení pro příště z toho plyne?
Chce to kvasnice méně líné.


Pro dnešek to bylo vše, zlatíčka,
a teď běžte ven a užívejte ještě podzimního sluníčka.
Já odpočívám a nabírám sil na příští týden
a Vy, moje milé, mějte se krásně a pěkný den!

Muciky muck! 
(Fuj, to jsem si nemohla odpustit.)

Blondy

4 komentáře:

  1. OH MY GOD!! Toto je tak dokonalé! Tvoja fantázia nemá hraníc, neskutočne som sa pobavila :D Ako dlho si vymýšľala tú báseň? Skladám klobúk ;)
    Inak sú to zase samé dobroty, tá bagetka sa mi páči a urobila si mi chute na pečeného zajaca..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, to jsem ráda! :D Když mě chytne slina, tak to je rychlovka, to ty rýmy ze mně přímo letí :D

      Vymazat
  2. ty jsi úžasná :D báseň dokonalá a fotky taky=D!

    OdpovědětVymazat