čtvrtek 12. září 2013

Sladký cuketový chlebík

Krásný den!

Jakpak se máte? Pokud zrovna kempujete ve škole/práci (stejně jako já), trčíte v koloně na dálnici, uvíznuté ve výtahu, vysíte za jednu nohu z okna, zapomněly jste zatáhnout ruční brzdu, neposnídaly jste, pes se Vám vyválel v koňských koblihách, zaútočil na Vás spiderman velký jak kráva,... tak asi nic moc, což? Ale jinak svět je krásný, mějme se rády a život je fajn!

Taaaakže KONEČNĚ jsem se taky odhodlala a upekla něco dobrého s moji milovanou cuketkou (btw. minulý týden jsem ji snědla asi 3 kila a pořád chci vííííc! Nějaká forma závislosti?) Ono cuketa je taková vděčná zdravá potravina, která chutná podle toho, jak ji ochutíte. Takže na slano, na sladko, na kyselo, na modro... prostě co jak máte rádi. (Zajímavé, že okurka mi přijde skoro stejná a takové hokusy pokusy abradabra čáry máry fuk s ní nesvedete.) A jelikož já nejradši sladké pečení, tak dneska mám jeden super eňoňuňožůžolabůžo megamonstrózně zdravý receptík na sladký cuketový chlebík. 

Sama  musím uznat, že se povedl skvěle! Jak chuťově, tak už od pohledu je to krasavec! (Jsem šikovná a musím se pochválit!)


Na jeden menší chlebík:
  • 1/2 hrnku pohankové mouky
  • 1/2 hrnku špaldové mouky
  • 1/3 hrnku třtinového cukru
  • 1/4 hrnku rozpuštěného másla
  • 1/3 hrnku mléka
  • 1 vejce
  • 250 g jemně nastrouhané cukety
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • 1 lžička jedlé sody
  • 1 lžička skořice
  • 1/2 lžičky mletého anýzu
  • 1/2 lžičky mletého hřebíčku
  • (btw. pokud nemáte anýz nebo hřebíček, tak šoupněte buď více skořice a nebo zkuste dát perníkové koření)
  • špetka soli
  • 2 hrsti nasekaných pekanových a vlašských ořechů
  • hrst rozinek
Vajíčko jsem si vyšlehala s cukrem a máslem, přidala mouky, prdopeč, sodu, sůl a koření a jelikož se mi zdálo těsto poněkud husté, naředila jsem jej třetinkou hrnku mléka. Nakonec jsem jemně přimíchala nastrouhanou cuketu, nasekané ořechy a rozinky. Těsto jsem přendala do vymazané a vysypané formy a šoupla na 35 - 40 minutek do trouby předem vyhřáté na 175°C. Po upečení jsem chlebík nechala zchladnou ve formě a pak vyklopila.


A jen tak dva plátky na svačinku. Paráda!


Jak jsem psala, cuketka v něm ani není moc cítit, hlavně teda skořice, ořechy a rozinky, takže je to spíš taková zdravější forma perníku.

Určitě si něco dobrého s cuketkou upečte (teda pokud ji stejně jako já nezvalíte dřív, než se k tomu odhodláte). Je to fakt zdravá a chutná mňamka! (Jojo, na chvilku opéct v toastovači a pak lehce potřít marmeládkou...mhmmmmmmmm!)

Co už jste upekly z cukety Vy?

Pěkný zbytek dne, rošťenky!

Blondy

6 komentářů:

  1. Sladké pečení s cuketou, hodně zajímavé!

    OdpovědětVymazat
  2. No teda, vyvedl se ti fakt hezky, máš krásný tvar a konzistenci taky.
    Úplně cítím, jak voňavý musel být, když vidím ten nášup koření a oříšků :)
    Já ho taky pekla, ale s banány, takže cukeťákový banana bread :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl fakt úžasný! :)
      Vím, vím :) Na tho krasavce s banánem jsem u Tebe koukala, ale neměli jsme doma banány, tak byl ten můj čistě jen s cuketkou, oříšky a rozinkami :)

      Vymazat
  3. Už dlouho jsem nic nepekla a ještě dýl jsem nepekla nějakou zdravou dobrůtku. Cuketu jsem letos využívala spíš jenom orestovanou na olivovém oleji, ale péct jsem z ní nepekla. Loni jsem ale dělala cuketový perník a taky to bylo dobré. Tvůj chlebíček vypadá skvěle :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já se cpu cuketou pořád na všechny možné způsoby :D Za posledních několik měsícu jsem ji snědla asi tunu :D Jj, na perník jsem taky koukala a ten je skoro stejný, akorát tam přijde ještě kakao :)

      Vymazat