pondělí 8. července 2013

Fine and sunny day *

Ahojte moje milé!

Včera jsem zase po delší době měla takový fajný pohodový den. (Diplomka byla fakt celý den v kutě!) Abyste byly v obraze, já jsem hrozně akční osoba a pořád musím něco dělat, bo takové nic-nedělání mi přijde celkem "zbytečné". (No joo, jsem střelená a pořád neumím relaxovat.) Jenže problém je v tom, že většinou si toho naplánuju krapet víc a pak začínám tak trošku stresovat, když nestíhám, následně jsem zoufalá, začínám nervóznět, chytám takové ty svoje "stavy" atd. atd. atd. A tak jsem se včera hodila do klidu a měla jsem se taaaaaaaaak fajně. Úplně fine and sunny day *... (A abych nezapomněla...juhuhuuuu...zase to sluníčko a energie...)

Možná to taky bylo tím, že jsem si ráno šla zacvičit svoji milovanou jógu, která mě dostala do naprosté pohody (jojo, taky jsem zase byla sjetá pořádnou dávkou endorfinů). Fakt byste netušily, jak je ta jóga zázračná! (Stále jsem fascinována...)
Pak jsem přišla domů a začala připravovat těsto na tu svoji pečenou dobrotu. Hmmm... Našla jsem si hrníčkový recept, jenže u těch nikdy neodhadnu, kolik toho ve výsledku bude. Zdálo se mi toho celkem málo a večer jsme měli jít na návštěvu k mamině I, tak jsem zrobila dvojtou dávku. Ehm... Nakonec s více jak kilem mouky!! (Jo a bylo to těsto kynuté, takže mi pak ještě zdrhalo po celé kuchyni!)
Zatímco těsto odpočívalo (kynulo jako Češi u moře), pustila jsem se do přípravy oběda. Po delší době jsem si dopřála svoji oblíbenou hnědou čočku (která se pak ozývala po zbytek dne) s nakrájenými ředkvičkami, orestovanou Wok zeleninovou směsí a ozdobenou vlastnoručně vypěstovanými klíčky vojtěšky (jsou výborné!). Pošmákla jsem si teda královsky!


A takhle fajně posilněna jsem se vrhla do pečení (aneb psycho zpracovávání mega velkého množství těsta), a teď už Vám to můžu prozradit (bylo to překvapení pro maminu I a ona moc ráda poslintává nad mým blogem), skořicových šneků. Já myslím, že vypadají hezky, což? A jsem si naprosto jistá, že chuťově jsou skvělí, bo fakt jsou a všichni se jich mohli užrat (jsem prostě skvělá pekařka). Jo a nakonec jich bylo 44 (pár chcípáčku jsem neupekla, jinak bych jich bylo asi milión).


Pak se vrátila sestřička z Festivalu fantazie a dovezla mi tuto parádní placku. (Jooo, já prostě úplně nejvíc miluju Star Wars a to fakt není sarkasmus!) Víte, já moc dobře vím, proč mi máte věřit! A taky mi ještě koupila kozí jogurt s jahodami, na který se teda dost těším.


Večer jsme byli pozváni na večeři k I a dívejte, co jsme měli! 2 kila krevet, dělaných nad ohněm na česneku, víně a s petrželkou! K tomu mi I udělala půl kila grilované cukety a já už teď vím, jak  úplně přesné vypadá sedmé nebe, božská mana a další dokonalý gastronomický zážitek! (I když humr je pořád No. 1) Díky, díky, díky!


Pak jsem si ještě s dovolením natrhala (překvapení, ale nekradla!) čerstvé domácí maliny...


...a měla dneska dokonalou snídani! Jahodový jogurt, s malinami, opraženými vločkami, arašídové máslíčko a skořicový šnek... Mhmmmmm...


Nedávno jsem si vzpomněla na to, jak jsme jako malí se ségrou a bratrancemi trávili léto s dědou na chatě a dopřávali si ryngle přímo z ryngláku, který tam rostl. Nezapomenutelné okamžiky! Dneska se mi zachtělo vrátit se zpátky do dětství...


Co Vy? Jak si užíváte letní dny?

Byeeee a dejte si ryngličku!

Blondy

12 komentářů:

  1. S těmi rynglemi jsi mi udělala chutě, neměla jsem je už sakra dlouho. :/
    Krevety jsem v životě nejedla. :))
    A šnečci se ti povedli na jedničku!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :)
      Já právě taky ne a dneska jsem neodolala! :)
      A pokud Ti nevadí mořské plody, tak určitě vyzkoušej, jsou výborné! ;)

      Vymazat
  2. Aspoň jednu ryngličku! Prosím! :( :D Ti šneci vypadají teda úžasně, jsi fakt profík! A tu čočku si zítra prostě dám, už si jí slibuju s vejcem natvrdo pěkně dlouho :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jednu virtuální! Chytej! :D
      Tak jsem zvědavá, jestli se ta čočka objeví v Tvých "jídelních inspiracích"! :P
      A děkuji, musím taky uznat, že tentokrát se mi to fakt povedlo :)

      Vymazat
    2. Ve food diary určitě, ale nejsem si jistá, jestli čočka na kyselo s vejcem by někoho uhranula natolik, abych o ní psala receptovou inspiraci :D

      Vymazat
  3. Mňam, já chci ryngle!!!! Sakraaaaaaaaaa:D

    OdpovědětVymazat
  4. ťááu šmudlinko:-* s tím nicneděláním to máme stejné.. a taky jsem za sluníčko moc ráda!
    jóga je opravdu zázračná!:) pěkně dlouho jsem nebyla a měla bych to napravit (kort teď)
    čočka se pak ozývala po zbytek dne, haha:D mě díkybohu extra nenadýmá:)
    šnečci se mi moc líbí, ale ještě jsem žádné nedělala :) a s kozím jogurtem ke mě! ryngle asi neznám čéče, u nás se jím říká blumy:D měj se fááájn!

    OdpovědětVymazat
  5. Na festival fantazie jsem se chystala, předvším na komiksovou, startrekovou a starwarsovou linii, jen mi to bohužel nevyšlo, takže ségře závidím :D
    Šneky děláváme taky, jen takový malinkatý :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ségře vyřídím! :D
      Když jsem je dělala poprvé, tak byli taky malinkatí, ale tentokrát jsem změnila recept a tak pěkně mi vykynuli :D

      Vymazat
  6. Člověk týden neprohlíží tvůj blog a o tolik přichází :D! No fakt, tvoje články mám moc ráda, vždycky se tak nasměju, něco se dozvím..děkuju za to tvoje časté, pěkné a hodnotné články! :)
    Šnečci vypadají skvostně, stejně jako tvůj oběd - takový jednoduchý, ale zelenina z pánve + čočka, to je dobrota. Kozí jogurt jsem nikdy neměla, jaký byl? Že bych ho taky zkusila. Maliny jsem měla zrovna včera, přímo z maliníku u babičky na chalupě, ach. Jak dobré byly...mňam :) Krevety jsem jedla jednou, byly asi špatn připravené nebo co, ale nechutnaly mi ani náhodou. Chuť taková mdlá, byly tvrdé a zamíchané do rýžové kaše. Fuj :D, a to jsem to jedla v Itálii. Ringle/špendlíky jsou super, trhám je, když jezdím na kole okolo jedné áleje a to si vždycky pošmáknu. Už se těším, až tam zase budou :D, teď tam jsou jen zelení tvrdé broky na těch stromech :D

    Měj se hezky a užívej si dál sluníčka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojda kočko! :) Už jsi zpátky? Se těším na další food inspiration, fotečky a povídání! :)
      Jsem strašně moc ráda za takovou chválu a že se Ti moje příspěvky líbí! Ani netušíš, jak moc mě to potěšilo! :)
      Kozí jogurt je výborný! Určitě zkus, teda pokud Ti nevadí taková ta specifická "kozí pachuť"... Maliny jsou úžasné ovoce a přímo z keříku do pusy nejlepší! :) Taky jsem dneska koukala, že ryngle na stromkách, kolem kterých jezdím na kole, jsou totál zelené, malinkaté a tvrdé, takže dneska žádné kradení :D (ne, kecám, zase jsem ráno kradla maliny :D). Je pravda, že pokud jsou krevety špatně připravené, tak vůbec za to nestojí a pak o ně hodně lidí ztratí zájem :/ My je měli dokonalé, dobroučké a měkoučké :) Hned bych poslala na vyzkoušení! :D
      Měj se fanfárově! :)

      Vymazat