neděle 21. dubna 2013

Je libo "páreček"?

Krásný podvečer :)

Přemýšlela jsem, o čem bych Vám dneska ještě napsala a jaké téma zvolit pro pohodový nedělní podvečer. Jelikož jsem Vás dneska už mohla zaujmout? unudit k smrti? jedním "kecacím" příspěvkem, rozhodla jsem se, že jako druhý příspěvek zvolím něco, co si myslím, že moc z Vás zaujme a tím je jííííídlo :D Ano, ano, mé oblíbené :) 

Strašně ráda experimentuju s jídlem a zkouším nové věci. Zastávám názor, že člověk je všežravec a měl by jíst o každého něco, jak zeleninku, ovoce, obiloviny atd. tak samozřejmě i maso a mléčné výrobky. A vůbec nemám nic proti vegetariánům či veganům, paleolanům ajiným, protože záleží na každém, jaký životní styl si zvolí a každý sám ví, co mu vyhovuje a dělá jeho tělu a zdraví dobře :). 

A teď k samotnému tématu a tím je maso, dneska ovšem jen ve zkratce (přece jen už jsem vyšťavená ze svého uvedení do bloggerského světa :D). Co se mě a masa týče, nemám s ním problém. Mám ráda pěkně upečené kuřátko či kuřecí a krutí prsa na jakýkoliv způsob, včerejší králík na oběd byl taky výborný, ale někdy prostě na maso není chuť nebo se jej snažím omezit, a proto na scénu nastupují různé náhražky, jakými jsou např tofu, šmakoun, tempeh. O těchto bude taky zmínka, tedy hlavně o tofu a šmakounovi...Hmm...mňam, mňam :) Ale dneska Vás seznámím s něčím, co možná hodně z Vás nezná (ale tak třeba se můžu mýlit, uvidíme :)) a na co jsem narazila při pátečním nákupu v Globusu. 
Dámy a pánové, seznamte se: ALNATURA KNACKIES.


Alnatura bio knackies jsou jemné vegetariánské párečky ze SEITANu. Asi si říkáte, co to ten seitan asi je... Jop, byla jsem na tom úplně stejně, ještě když za tím v závorce bylo napsáno pšeničná bílkovina a já si pomyslela, že cpát do sebe další lepek je celkem zbytečné a kdo by dělal něco z pšenice, když je všude a ve všem, ale riskla jsem to. Samozřejmě hned po příchodu domů jsem se poradila s chytrým strejdou Googlem, který mi vždycky poradí (určitě to znáte :D). Strejda Googlu nelenil a hned na mě vyplivl, že seitan je bílkovinný koncentrát - lepek - ze pšenice, ale jelikož je upraven tak, aby neobsahoval škrob, je pro tělo mnohem lépe stravitelný a taky velmi výživný. Hmmm...to už se mi zdálo celkem fajn, ale ještě jedna věc scházela, abych zjistila, jestli ten risk byl opravdu zisk, a to ty malé oranžové, poněkud "gumové" potvůrky ochutnat. Na obale radí, že jsou dobré jen tak studené či ohřáté v teplé vodě nebo na pánvi, já teda zkusila tu poslední možnost a lehce si je na suché panvičce upekla do křupava a musím uznat, že tyto vegetariánské "párečky" mi strašně zachutnaly, i přes jejich poněkud gumovitou strukturu :D měly opravdu dobrou chuť, takovou fakt párkovitou. Já teda hodnotím za jedna a pro mě jako náhrada párků, do kterých se v dnešní době cpe úplně všechno, přes kosti, šlachy, kůže až po sádlo, lůj a jiné zbytky (brrr..až mě úplně otřepalo), úplně dokonalé a mnohem, mnohem lepší a zdravější :). 
Jinak pro zajímavost, výživová hodnota je 257 kcal/100 g a cena je bohužel poněkud vyšší, kolem 70 Kč za 200 g.



Mimochodem čistý seitan se v kuchyni upravuje podobně, jako třeba tofu či tempeh a dá se použit na nudličky do číny, do gulášů, dusit, péct a všechno možné, avšak nejdřív je potřeba jej nějak ochutit, nejlépe povařením v silném vývaru či marinováním.

A co Vy? Zaujali Vás "párečky" či samotný seitan? Už s ním máte nějaké zkušenosti?? A vůbec, jaký máte názor na všechny ty náhražky masa? :)

Tak a dneska už to bylo ale fakt vyčerpávající a já mám navíc zítra zkoušku, takže bych se měla jít něco poučit. Držte mi palce :)

Už po druhé krásnou neděli!

Blondy

P.S. Dneska jsem měla opečené "párečky" k hrachové kaši a s celozrnným pečivem a zeleninkou je z nich výborný "hot dog" :). 


Žádné komentáře:

Okomentovat