středa 24. dubna 2013

Kokosové sušenky


Ahojte! :)

Tak dneska místo zdlouhavého povídání Vás seznámím s receptem na vynikající kokosové sušenky a v souvislosti s tímto receptem také s jedním z mých oblíbených blogů/stránek :).

Jelikož strašně ráda vařím a miluju pečení (zejména sladkých) dobrot, tak mnoho svého času strávím jak v kuchyni u trouby, tak brouzdáním na internetu a hledáním různých receptů a procházením kulinářských blogů a stránek, zaměřených především na takové to "zdravé" pečení a vaření. A právě před několika týdny jsem narazila na webovou stránku http://www.kitchenette.cz/ a byla jsem naprosto unesena!! Jak někdo dokáže vařit a péct s takovou láskou...? A ty recepty...a fotky...no prostě náááádhera!! :) Hned jsem musela něco vyzkoušet!

A protože jsem úplný blázen do různých sušenek, jako první recept, který jsem musela hned vyzkoušet, byl ten na ovesné sušenky (originál zde). Avšak bych to nebyla já, kdybych recept trošku nepřizpůsobila svému mlsnému jazýčku, takže kokos a mandle pro mě byly jasná volba. Ale už dost povídání a tady je recept:
  • 1 hrnek celozrnné špaldové mouky
  • 1 hrnek jemně mletých ovesných vloček 
  • 1/2 hrnku třitnového cukru
  • 1/2 hrnku mletého kokosu
  • 1/2 hrnku mandlových plátků
  • 1/4 hrnku sezamových semínek
  • 1 lžíce jedlé sody
  • 120 g másla
  • 2 lžíce datlového sirupu
  • voda podle potřeby (3-4 lžíce)
  • 1 a 1/2 lžičky skořice
  • vanilkové aroma
Předehřála jsem si troubu na 175°C. Ve velké míse jsem si pořádně promíchala všechny sypké ingredience. V hrníčku jsem si rozpustila máslo a přidala k sypké směsi, stejně jako datlový sirup a vanilkové aroma. Vše jsem pořádně propracovala, ať se všechny chutě spojí, a po malých dávkách přidávala vodu, až vzniklo těstíčko, ze kterého se daly dělat kuličky, aniž by se rozpadaly. Kuličky jsem naskládala na plech a trochu zmáčkla, abych vytvarovala placky - sušenky. Plech jsem vložila do trouby a pekla asi 15 - 20 minut, dokud nebyly sušenky pěkně zlatohnědé.


Jedním slovem: DOKONALÉ! Strašně jsem si pochutnala, i moje sestra chválila. Byli měkoučké, slaďoučké, prostě mňamka! A už se těším, až si je zase upeču :). Ale tentokrát vyzkouším zase jiné ingredience, jiné oříšky.

Za chvilku se chystám péct další dobrotu z http://www.kitchenette.cz/, tak uvidíme, jak se vyvede a třeba někdy v dalším příspěvku poreferuju :).

Mějte se krásně!

Blondy

Žádné komentáře:

Okomentovat