úterý 30. dubna 2013

Vánoce, Vánoce přicházejí...

Ahoj Všichni!

Tak dneska bez zbytečného lamentování nad nepochopitelným počasím (pořád mi nikdo nevysvětlil, co se to děje...?) přejdu přímo k tématu. Mimochodem nebojte se, i když je název poněkud pofidérní a na mě trošku nezvyklý, když pořád básním o tom jaře (njn, zase to jaro), tak příspěvek o Vánocích a jak je miluju čekejte nejdřív na začátku prosince :). Spíš jsem si na Vánoce vzpomněla jen tak zcela náhodou dneska ráno a ani chvilinku neváhala nad tím, o čem by měl být dnešní příspěvek.

Jako každé ráno jsem přemýšlela nad tím, čím bych tak mohla svoji snídani - bílou activii se směsí vloček - obohatit. V prvním okamžiku mě napadly rozinky, přidala jsem je a pak si uvědomila, že jsem si před časem koupila v Globusu "Bio perníčky" - bezlepkové, z pohankové mouky - z Biopekárny Zemanka. A většině z Vás už nejspíš došlo, proč zrovna Vánoce...ooo..anooo...perníčky...mhmmmm :D. 



Mé dosavadní zkušenosti s pečivem z pohankové mouky jsou takové smíšené. Vyzkoušela jsem plno výrobků právě z této mouky a nebyly špatné, teda kromě pohankového muffinu v jedné kavárně, který byl naprostý humus. Trošku mi však vadí u některých taková silnější "zemitější" příchuť a tak jsem myslela, že tyto perníčky na tom budou obdobně. Ale jak jsem se mýlila, dámy a pánové!! Po prvním ochutnání jsem naprosto zjihla a první, co se mi vybavilo, byly právě již zmíněné Vánoce a pečení perníčku...a skořice...anýz...hřebíček...no prostě DOKONALOST! :) Hned jsem zbaštila půl pytlíku a byla celé dopoledne v sedmém nebi (nebojte, vánoční koledy jsem nezpívala :D). Takže je můžu Všem jen a jen doporučit, za ochutnání určitě stojí ;).

Pro zajímavost dodávám nutriční hodnoty: 100 g/338 kcal (1411 kJ) a cena se pohybuje kolem 40 Kč za 100 g (jedno balení). 

A ještě bych v závěru chtěla zmínit, čím se vyznačuje pohanková mouka a proč je pro naše zdraví prospěšná:

  • neobsahuje lepek a je vhodná pro bezlepkovou dietu
  • je bohatá na vitamíny skupiny B, fosfor, vápník, železo a rutin
  • má příznivý vliv na cévní systém, játra a trávicí ústrojí - snižuje vysoký krevní tlak a cholesterol v krvi
  • v kuchyni může zcela nahradit mouku pšeničnou

Jaké zkušenosti máte s pohankovou moukou Vy? Už jste ji vyzkoušeli? Chutná Vám? A co Biopekárna Zemanka? Které z jejich produktů máte nejraději?

Pěkný zbytek dne!

Blondy

Žádné komentáře:

Okomentovat