pondělí 29. dubna 2013

Snídám, snídáš, snídáme

Pěkné pondělí!

Tak v dneska v první fázi bych se pozastavila nad jednou věcí: to si to počasí z nás dělá pr... srandu, ne?? Tož tak v sobotu krásně, skoro 30°C, plavečky, opalováníčko, zahrádka...pak najednou neděle - hnus, zataženo, déšť, nevstrčit nos z postýlky. A to bylo během dvou dní, ale co to bylo dneska za psí kusy?? Ráno jsem venčila hafana a myslela jsem, že mi umrznou prsty na rukách (fakt jsem myslela na rukavice!) a v poledne sundávám svých několik vrstev oblečení, jelikož mi na čele rašil z toho vedra pot. No, já nevím, jak Vy, ale já už jsem z toho solidně zmatená. Já chci zpátky to fajné JARO!! Btw. už začínají kvést ty moje úžasné šeříky...mhmmm... :)

Ale abych se vrátila k tomu, o čem chci dneska psát. V jednom mém starším příspěvku jsem se zmiňovala o svých zásadách zdravého stravování a dneska bych se ráda pozastavila nad tím proč je důležité snídat. 
Ráno je tělo po celonočním hladovění zesláblé a jsou vyprázdněny veškeré zásoby glykogenu, proto bychom měli ráno tyto zásoby doplnit. Dále proto, abychom předešli odbourávání svalových bílkovin a pořádně nastartovali metabolismus. A taky pokud ráno doplníme chybějící energii, nebudeme to přes zbytek dne přehánět s porcemi dalších jídel a přecpávat se.  A budeme krásní a štíhlí a výkonní v práci/škole, budeme plní pohody a optimismu a budeme se na svět usmívat :).



A čím je nejlepší se po ránu nastartovat? V prvním kroku je nejlepší vypít 03 - 0,5 l vlážné vody, čímž se nastartuje metabolismus, poté určitě doplnit hlavně komplexní sacharidy a bílkoviny ve formě celozrnného pečiva, ovesných vloček, ovoce, vajec, mléčných výrobků (nízkotučných), sýrů (do 30% tuku), vysokoprocentní šunky či ořechů, které jsou zdrojem hlavně tzv. zdravých tuků. Nejlepší je vše zapít vodou, zeleným nebo bylinkovým čajem, popř. ředěnou ovocnou šťávou.

Pro mě samotnou je snídaně nejdůležitější jídlo dne (však se mi o ní i někdy v noci zdá, jak se na ni těším :D). Bez snídaně si nedokážu představit svůj den, jelikož mě vždycky dokáže nakopnout a dodat energii. Miluju sladké snídaně a většinou na snídani preferuju jogurt s ovesnými vločkami a klíčky, to nesmí chybět. Poté podle chuti si buď do jogurtu přidám ještě hrst ořechů, sušeného ovoce či drcených celozrnných sušenek nebo si dám krajíček celozrnného pečiva s arašídovým máslem a ovocem. Pokud je ráno čas, tak si dopřeju své oblíbené jogurtové lívanečky, na které mám recept zde. Abych nezapomněla, po každém probuzeníi vypiju 0,5 l vlažné vody, pořádně se protáhnu a každou snídani zapíjím zeleným nebo bílým čajem. Jo a taky si ji pořádně vychutnávám - 20 - 30 minut a klidně si kvůli ní přivstanu :D. MŇAM!

Višňový jogurt Activia schovaný pod ovesnými vločkami a klíčky
grahamová houska s arašídovým máslem a jahodami

Jaké snídani dáváte přednost Vy? Co máte nejradši? Máte nějaké fajné tipy, jak zdravě snídat nebo rituály, co děláte po probuzení? A nebo patříte k těm, kteří snídat nestíhají či odmítají? A proč?

Pěkný pondělní večer

Blondy

Žádné komentáře:

Okomentovat