sobota 8. června 2013

Co nového v kuchyni (2)

Krásné ráno!

Že by dneska byl fakt doslova krásný den?

Dneska se Vám opět musím pochlubit, co jsem si zase nakoupila. 
Některá z Vás, bohužel už si nevzpomínám která, se na svém blogu ptala, jestli máme nějakou potravinu, jež jsme nesnášely a teď se po ní můžeme utlouct. Hluboce (zas tak hluboké to nebylo) jsem se zamyslela a vím! Vždycky jsem nesnášela rajčata. Celé svoje mládí jsem je nemohla ani cítit a vybírala úplně ze všeho, dokonce i jako malá seškrabávala "rajčatový základ" z mražené "pizzy" (ty mražené hnusy se ani nedají nazývat pizza) a jedla jenom to tvrdé, hutné, suché těsto (fuj, se divím, že jsem se tím nezacpala). A přitom jsem kečup milovala a dávala málem aji na palačinky. No, možná to bude tím, že kečup s rajčaty nemá nic společného...
Okay, to bylo moje mládí. Pak jsem přišla na to, že třeba v takových lasagních nebo ve špagetách Bolognes, jako rozvařené se vším možným, mi nevadí a je to mega moc dobré.
Před jedním, dvěma měsíci, kdy jsem začala tak moc experimentovat s novými zdravými potravinami (pořád se s rebarborou nebavíme) jsem je začala cpát skoro úplně do všech obědů (dýně a rajčata, cuketa a rajčata, maso a rajčata, rajčata a rajčata,...), co si uvařím a s těmi syrovými už taky nemám takový problém (stárnu? blbnu?).


A před 14 dny, kdy jsem byla na obědě s maminou I, jsem se doslova zamilovala do těch sušených! Ale fakt! Taky je tak milujete?? Pak jsem doma objevila jednu skleničku, co jsem taťkovi dovezla z Mallorky jako dárek a hned byly zblajznuty. Tak jsem si musela koupit další v Globusu a už se na ně úplně třepu! Bohužel byly dražší, menší sklenička stála kolem 70 Kč.


Nejlepší je je nasekat na menší kousky a dát navrch salátu, který zalívám olivovým olejem, v němž byla rajčata naložena. Krááásně jej ochutí a salát dostane úplně jiný rozměr.

Okurkovo-kedlubnový salát s uzeným tofu
a sušenými rajčaty

A pokračujeme... Myslím, že jsem minulý týden asi našla nejlepší jogurty na světě. Jsou to právě tyto Jihočeské ve skleničce a tak husté a výborné jogurty jsem snad ještě neměla (no...možná od Alnatury...?)! Už nekupuju jiné!


 Včera jsem si jeden dala s piškoty a čerstvými malinami. Záviďte! MŇAM!


Taky už mi docházely zásoby medu, jimž si sladím hlavně kašičky a používám na pečení. Sice mám doma ještě zbytky pravého levandulového, co dovezla sestřička z Chorvatska, ale ten mi chutná až moc po levanduli a chvilkami mi přijde, jako bych jedla mýdlo.


A na závěr speciální fotka pro I. a opět v hlavní roli čerstvé maliny. 
Dnešní snídaně: schované ovesné lívance pod bílým jogurtem, javorovým sirupem, malinami a arašídovým máslem.


Mějte se pěkně a mlsejte čokoládu!

Blondy

7 komentářů:

  1. tak ne až večer, musím si to přečíst už teď!:D<3
    krásné ráno podruhé:-*!
    nenávist k rajčatům mě neprovází a nikdy neprovázela, za to kečup nesnáším a sušené jsem ještě neměla :) nenáviděla jsem špenát, houby, ryby, což teď zbožňuju..
    jak se můžeš nebavit s rebarborou?!:D zrovinka včera jsem pekla koláč a můžu se utlouct<3
    mě ty jihočeské moc nechutnaj :) oblíbila jsem si bílý AG, a maliny jsem taky měla, hééč!:D
    snídaně nemá chybu a čokoládě zdar!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsi fakt úžasná! :D :*
      Sušené musíš vyzkoušet a určitě si je taky zamiluješ! :) Se špenátem jsem to měla stejné, bo jsem ho měla vždycky zafixovaný jako tu brčálově zelenou srajdu ze školní jídelny...
      No, prostě nebavka, nesedly jsme si :D ale ten Tvůj koláč bych chtěla vyzkoušet!
      Bílý AG?
      Maliny mají úspěch a s čokoládkou dokonalost!

      Vymazat
    2. tento - http://instagram.com/p/YZS9rosBOv/ a s tím špenátem přesně:D

      Vymazat
  2. ta tvoje dnešní snídaně vypadá opravdu nádherně, musela sis pochutnat :)
    Jaké používáš arašídové máslo momentálně? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, moc pochutnala :)
      Momentálně jich mám doma plno a střídám to, ale nejvíc preferuju to z Marks%Spencera, to je podle mne nejlepší :)

      Vymazat
  3. Miluju sušená rajčata, ale kupuji v Italské prodejně ty bez oleje:) mňam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty bez oleje jsem ještě neměla... Musím zkusit a porovnat :)

      Vymazat