sobota 1. června 2013

Co nového v kuchyni (1)

Poklidné odpoledne! (Chtěla jsem napsat pěkné, ale když mě to prostě k tomu počasí vůbec nesedí...)

Dneska ráno jsem se božsky pobavila u nadpisu článku v jednom časopise. Zněl: "Léto je tady! Je potřeba si koupit nové plavky!" Pak jsem si oblíkla svetr, uvařila čaj a šla se zachumlat do postele.

Takže, co nového v kuchyni? Jelikož už docházely zásoby a taky jsem chtěla zkusit něco nového, vzala jsem opět útokem Globus (jojo, prostě nejlepší!). A neměla jsem slitování, toto je pouze minimum z mých úlovků.

Koupila jsem si svoje úplně první dva batáty. Na každém druhém (ehm..prvním?) blogu na ně čtu takovou chválu, že jak jsem je viděla ležet v té bedýnce, tak jsem je prostě musela vzít. A byly to fakt macci (teda ten vpravo ještě žije), takže mi jeden stačil na dva obědy.


Nejdřív jsem jej zkusila na radu Kamči (btw. vše nej k včerejšímu svátku!!) a Verči nakrájet na plátky, posypat sladkou paprikou, solí a petrželkou a upéct v mikrovlnce. A už úplně chápu, že na ně všechny tak pějete ódy, bo byly fakt výborné! Ta kombinace sladkého se slaným je fakt moc dobrá, nikdy bych to do ní neřekla! Takže rozšiřuju fanklub batátovníků.


Druhou půlku batátu jsem dneska zkusila připravit spolu s brokolicí v páře a taky to byla mňamka! Měla jsem jej na oběd spolu s filety z tresky (Dona-Gisele udělala chutě) a salátem z pekingského zelí.


Koupila jsem si taky žlutou cuketu a bohužel žádné "surprise" se nekonalo, chutná úúúúplně stejně, jako ta zelená.


Došly mi taky zásoby sezamu, tak jsem si koupila rovnou celé půlkilové balení od Alnatury. Strašně ráda jej vždy opražím na pánvičce, bo potom pustí takové lahodné aroma a sypu si jej do salátu.

Dneska jsem ho měla na sladko s jahodami, banánem a bílým jogurtem. Opražila jsem jej na pánvi, na konci přisypala lžičku třtinového cukru, nechala zkaramelizovat a přidala k ovoci.


A už i já jsem si "ochutnala svého Havlíčka". Zkusila jsem tyto grahamové sušenky a musím řict, že nejsou špatné, nadýchané a ne moc sladké. V krabičce jich je (bylo) šest a líbí se mi jejich balení po jedné, takže do kapsy na svačinku ideální.


A na závěr tady máme "Skippyho" (super crunch) aneb nový přírustek do mé rodinky arašídových másel. Tak se na mě smál z toho regálu (výjimečně to bylo v Albertu), až jsem ho prostě musela vzít. Je výborné, ne takové nijaké jako od Alnatury, ale na M&S pořád nemá. Co myslíte Vy?


Dneska všechno, další novinky musím nejdřív otestovat.

Co dobrého či nového jste si v poslední době koupili Vy?

Bye bye

Blondy

7 komentářů:

  1. Já ty batáty budu muset taky vyzkoušet! Jak dlouho a na jaký výkon jsi je v té mikrovlnce dělala?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Výkon Ti neřeknu, bo jsem je dělala pomocí programu "crisp", tak cca 10 minut, prostě až byly měkké a pěkně opečené :) Jinak by je šlo dát i do trouby na 175 - 200°C tak na 15 - 20 minut :)

      Vymazat
  2. Ty batáty určitě zkus i v kombinaci se skořicí nebo s arašídovým máslem, to je taky lahoda! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za tip, s arašídovým máslem určitě vyzkouším! :)

      Vymazat
  3. cuketku bych si dala! :) a batátky jsou prostě prima
    já dostala plno nových druhů vloček!

    OdpovědětVymazat
  4. Cuketku mám dneska na oběd, grilovanou, už se těším! :)
    Já mám též doma plno druhů a protože vždycky mám chuť na všechny, tak jsem je všechny sesypala do jedné velké tuby od Mixitu, proštěrkala a vytvořila si svoji vlastní snídaňovou směs :)

    OdpovědětVymazat