pátek 28. června 2013

Zdravě z mého stolu (3)

Pěkný den!

Ježiš, lidi, já si dneska ráno v půl 6 po x milionéch letech skočila do pekárny pro čerstvoučkou vícezrnnou housku, donesla si ji domů, lehce dala ohřát do topinkovače, potřela vrstvou (výšky jednoho palce) arašídového másla, domácím jahodovým džemem a moje chuťové pohárky explodovaly slastí!! Moje nejmilovanější snídaně (zároveň s kašičkami, lívanečky, "psím žrádlem",...)!! Já bych se toho mohla užrat! (To už tady dlouho nebylo...)


Tak jsem se dívala, že už jsem se dlouho nepochlubila tím, co nového bylo objeveno a mnou sež... snězeno v rámci výzvy od Nikki. I když se tak zamyslím, výzva nevýzva, já bych to zblajla aj tak.

Tak nejdřív tady mám toho nevinně vypadajícího přerostlého "citróna". Ano a všichni znalci už poznali papáju (a pro ostatní už to není "citrón"...jupí?). Zpočátku sice vypadal nevinně (jako většina)...


...ale po rozřezání tu byl další kandidát na hlavní roli v nějakém psycho hororu (jojo, tady s tímto fešákem by si určitě "rozuměli"). Něco jako Vetřelec vs. Predátor...?


Nechápu, proč si vybírám takové potraviny, o kterých se mi pak v noci zdají šílené noční můry.  
No, dobře, tak jsem se tedy seznámila, prozkoumala, očuchala a nakonec i ochutnala. Ehm...nejdřív jednu černou kuličku... FUJ! To byl humus jak cyp! Možná už předtím, než jsem se do něj pustila, si měla najít informaci o tom, že ty kuličky se někdy používají jako náhrada pepře (blondýýýna...). Takže pecky neuspěly. Pustila jsem se tedy do zbytku. Dužinu, podobnou mangu, jsem vydolovala ze slupky a zkusila. Jako upřímně podle mě nic moc. Buď byla chyba v papáje (papáji? papájovi? papáju? WTF?), jestli bylo moc přezrálé nebo nedozrálé, nevím, a nebo byla chyba ve... neeee, ve mně určitě neee (nikdy!). Sem tam bylo hořké, sem tam lehce nasládlé, ale jinak tak nějak bez chuti. Mooooožná mu (ji? tomu?) zkusím dát ještě jednu šanci, ale beztak dopadne jak avokádo. Nene, asi nebudeme kamarádi (taky se nemusím zahazovat s každým, což?)

A dále tady máme dalšího "ufouna", ale ten nevypadá tak strašně, spíš roztomile (ňuňuťuťu). Co Vám připomíná? No a abych Vás dlouho nenapínala, (pro některé opět žádný "objev", aneb jak blondýna konečně trapně objevila fenykl), je to fenykl! (Do třetice, fenykl!)


Radši jsem ho ani nerozkrajovala, nechtěla jsem si pokazit tu ťuťuňuňu představu. Jinak kdo rád používá fenykl jako koření, tak si tohoto fešáka určitě oblíbí, bo chutná skoro stejně, akorát když ho jíte, tak to chroupe...něco jako když zkřížíte čínské zelí a koření fenykl.

Směle pokračujeme dál! A ne, můj úterní úspěch nebyl objev rajčete (to by byl trošku hardcore a navíc rajčátka už měsíc cpu všude...mhmmm...dnešní oběd...mhmmm), ale "kakiho". I když název tohoto ovoce se může plést s dětský svoláním potřeby na záchod, tak to byla zatím jedna z nejlepších nových potravin, co jsem za výzvu zkusila. A jakou mělo krásnou prdelku (teda čtyři...z každé strany jednu) a po rozřezání vypadalo zcela normálně! (Surprise!!)


Jen jsem oddělala "čepičku" a snědla ho i se slupkou jen tak na svačku. Bylo strašně dobré, slaďoučké a chutí se podobalo ringlím (a ony to jsou ryngle), znáte? Jeee, ty jsem vždycky milovala a tak strašně dlouho je neměla a zrovna kaki mi je svou chutí připomnělo.

No mimochodem já toho nového zkusila mnohem víc, třeba pražené sojové bobyjáhlovou mouku, jemně mleté špaldové klíčky, pohankový chleba, ale snažím se zkoušet hlavně potraviny, které jsou pro mně opravdu raritou a pro Vás třeba též, tak ať víte, co byste mohli eventuálně čekat.   Ale sto lidí, sto chutí...

 Jo a abych nezapomněla! Ovčí jogurt!


Který byl mimochodem výborný! (A byl by ještě lepší, kdybych se jim nezkydala  na cestě do školy...) Lehce kyselá chuť jogurtu a v pozadí takový ten typický "ovčo-kozí" dozvuk. Kdo máte rádi ovce a kozy nebo spíš jejich produkty (jako já, ovčí a kozí sýry jsou úžasné!), tak si určitě pošmáknete. Co Vy a kozy a ovce?

Mějte se!

Blondy

9 komentářů:

  1. jeej píšeš strašně vtipně a hrozně dobře se to čte! :D :) měla jsem dneska stejnou snídani, yummy :33 :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Já to píšu přesně tak, jak se mi to sype z hlavy :D
      Tak tak! Úplně mňamka největší! :)

      Vymazat
  2. Obdivuju všechny co do této výzvy šli :D Řekla bych že jde místy o nebezpečné věci, když nevíš co na tebe vykoukne po rozkrojení :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se obdivuju :D Samozřejmně i ostatní :D Ale po mých dosavadních zkušenostech se už začínám fakt bát :D

      Vymazat
  3. kozí sýr jsem neměla, ale ovčí zbožňuju! :) Zajímavé potraviny, hlavně to kaki mě zaujalo...miluju ryngličky a jelikož už nám strom chcípl, moc se mi po nich stýská :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kozí je podobný jako ovčí, takže Ti určitě bude chutnat! :)
      Též jsme měli na chatě "rynglák" a taky pošel, had jeden :/ :D Od té doby jsem je neměla :(

      Vymazat
  4. ...velikosti palce. Hned si ho dám před oči a představuju si tu vrstvu :D
    Taky mám moc ráda tvůj styl psaní, vždycky se tam pobavím :D Hlavně nad papájou, TEN PAPÁJ :D Tuhle prapodivnost jsem nikdy neměla, ale ani mě to neláká, už jsem četla pár zklamaných, jako jsi ty. Takže nemám v plánu si ji koupit. Fenykl znám moc dobře, ta výrazná chuť se nedá zapomenout. Na jen takové chroupání to je na mě až moc kořeněné, ale maso vařené s tím je dobré! Moc dobré. Kakiho...znám jen kaki churma teda, vypadá to stejně, jen to je maličko větší a chuť bude určitě stejná. Ovčí jogurt jsem teda neměla, ale ve zdravé výživě jsem na něj už tolikrát koukala..jen ta cena, ááchjo. Jinak kozy a ovce...koza chytrá, ovce blbá, toť můj názor :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt ten papáj?? :D Teďs mě úplně dostala :D Já myslela, že ta papája :D Taky už asi nemám v plánu si ji koupit, na tom jsme stejně :D
      Maso s fenyklem jsem ještě nezkoušela, ale měla bych :)
      No, mně celkem mrzí, že ty ovčí a kozí produkty jsou tak drahé :( ale tak sem tam za čas je třeba si dopřát :) Jinak kozy a ovce - super názor :D

      Vymazat