čtvrtek 16. května 2013

Dvojbarevná buchta z kefíru

Krásné čtvrteční ráno!

Waaaaw! I přes veškerou bolest ze svých odřenin a naraženin, co jsem v noci zažívala už jen při minimálním otočení, jsem se dneska vyspala úplně fajně! To jsem po včerejšku tak moc potřebovala! A když jsem pak navíc ráno šla vyvenčit svoje zlatečko a viděla ji, jak běhá, vrtí ocasem, "směje se" a je happy, mě ještě víc povzbudilo :). A jak jste se vyspali Vy?

Včera jsem slíbila, že dneska přidám další receptík na nějakou sladkou dobrůtku. Bude to recept na DVOJBAREVNOU BUCHTU Z KEFÍRU, kterou jsem včera upekla svoji sestřičce.



Na středně velký plech budeme potřebovat:
  • 3/4 hrnku celozrnné pšeničné mouky
  • 3/4 hrnku špaldové mouky
  • 1/2 hrnku polohrubé mouky (pokud nechcete mouky míchat, můžete použít jen 2 hrnky polohrubé mouky)
  • 1 hrnek třtinového cukru
  • 1 vanilkový cukr
  • 1 prášek do pečiva
  • 100 g másla (HERY)
  • 1 vejce
  • 1 hrnek nízkotučného kefírového mléka
  • vanilkové aroma
  • špetka soli
  • 2 lžíce holandského kakaa
  • sušené ovoce, oříšky, čokoláda...
Mouky jsem společně s práškem do pečiva přesila přes sítko do mísy (aby se pěkně nakypřila a nebyly v ní hrudky), přidala cukry a sůl a promíchala. Máslo jsem rozpustila a prošlehala s kefírem, vejcem a vanilkovým aroma. Tekutou směs jsem promíchala se sypkou a nakonec přidala strouhanou čokoládu, ale můžete opět použít také nakrájené libovolné sušené ovoce, oříšky atd. Poté jsem 2/3 těsta vlila a rozprostřela na středně velký plech vymazaný máslem a vysypaný moukou. Do zbylé 1/3 těsta jsem přimíchala kakao a rozprostřela na světlý základ. Plech jsem vložila do předem vyhřáté trouby (175°C) a pekla cca 35-40 minut, dokud nebyla buchta na povrchu zlatavá a těsto nezůstávalo na špejli, když jsem do něj píchla.

Buchta byla krásně vláčná a nadýchaná. Hned jsem včera snědla celou jednu stranu, protože nevím jak Vy, ale já miluju ty křupavé rohy a lemy :D.

SNÍDANĚ ALÁ ŽRÁDLO PRO PSA
Většinou, když upeču nějakou buchtu, tak ji nejradši snídám takto:

jogurt + směs vloček a sušené ovoce (dneska křížaly) + rozdrobená buchta

Když to po zamíchání viděl můj taťka, tak to nazval "žrádlem pro psa". Ono to tak sice vypadá, ale je to fakt strašně dobroučké. Ten lehce nakyslý jogurt, sladká buchta, sušené ovoce a sem tam nějaká ta křupavá vločka je kombinace k "sežrání" :D. MŇAM! Pak se mě ještě zeptal, jestli si tu "mrvu" nechci nakonec zalít čajem, že bych měla úplně celou snídani po kupě. Ehm...nooo...řekněme, že až takové čunče nejsem :).

Dobrou chuť, pokud právě snídáte, a krásný slunečný den!


Blondy

5 komentářů:

  1. Segra,buchta byla vyborná:-)

    OdpovědětVymazat
  2. z kefíru už jsem taky pekla :))) strašná dobrota!

    OdpovědětVymazat
  3. Já to taky dělám s tím drobením buchty :D a doma se taky ušklíbaj často nad mými mňamkami :D .. vůbec neví, co je dobrý -___- :D

    OdpovědětVymazat