sobota 11. května 2013

Sušenky z arašídového másla

Pěkné deštivé ráno! (Prší asi skoro všude, což?)

Po přidání včerejšího příspěvku, ve kterém jsem se opět tak vypisovala o svém životě, jsem si zašla na svoji milovanou lekci speedingu (spinning + posilování). Můžu Vám říct, že dloooouho se mi nejelo tak úžasně. Ne, že bych se tam snad někdy trápila, to vůbec, já si to vždycky hrozně užívám, ale včera to bylo něco nepochopitelně skvěle uvolňující. Na jednu stranu jsem byla plná vzteku, když jsem si vzpomněla (s prominutím) na všechny ty sračky, co mě v životě potkaly, ale na tu druhou stranu jsem byla hrozně uvolněná a šťastná, že jsem to ze sebe všechno dostala. No a lidi kolem ze mě nejspíš museli mít celkem srandu nebo mě museli pokládat za blázna, když viděli, jak na tom kole skotačím, blbnu a zpívám si a oni celí zpocení sotva popadali dech :D. Ale víte co? Mně to bylo jedno, mně bylo prostě fajn :). Taky máte něco, nějaký koníček či sport, u nějž se vždycky tak dobře vyblbnete a uvolníte? 

Zatím nemám moc náladu rozebírat další etapu svého života (třeba později), proto dneska přidávám další recept.

V článku o mé "závislosti" jsem se zmiňovala, že zkusím upéct SUŠENKY Z ARAŠÍDOVÉHO MÁSLA. Včera přišel jejich čas a padla na ně část Alnatura arašídového másla s kousky, které mi ze všech, co jsem doma měla, chutnalo nejméně. Avšak sušenky z něj jsou výborné!! Vždycky, jak upeču takovou nějakou dobrotu a zakousnu se do ní, si říkám, jak jsem úžasná pekařka :D. Vím, že samochvála smrdí, ale člověk se musí umět pochválit :).


V úplně původním receptu je dvakrát větší množství cukru a asi polovina množství arašídového másla, než jsem použila já. Podle mě by byly sušenky moc přeslazené a nevynikla by tak chuť arašídů, proto jsem si recept upravila a myslím, že takto je to naprosto nejlepší.

Takže na asi 25 sušenek budete potřebovat:
  • 120 g arašídového másla (nejlépe s kousky)
  • 50 g másla
  • 1 vejce
  • 100 g třtinového cukru
  • 150 g špaldové mouky
  • 1 lžička vanilkového aroma
  • 1 a 1/2 lžičky jedlé sody
  • špetka soli
Troubu jsem předehřála na 175°C. V míse jsem si utřela změklé máslo s arašídovým, přidala vejce, aroma a cukr a pořádně prošlehala. Nakonec jsem přimíchala mouku se sodou a sůl a vytvořila takové "ulepené" těstíčko, ze kterého jsem tvořila nejdřív kuličky a z kuliček placičky. Placičky jsem kladla na plech vyložený pečícím papírem v dostatečné vzdálenosti od sebe, protože se sušenky "rozrostou". Pekla jsem cca 20 minut, dokud na povrchu pěkně nezezlátly. Hlavně to s pečením nepřežeňte, ať je nemáte moc tvrdé.


Není to sice nejdietnější pečení, ale pro milovníky arašídů lahůdka! Když je nezvalíte (nesežerete) hned všechny najednou, tak proč si nedopřát..? A navíc, když jsou tak fajně křehké, křupavé a je radost se do nich  zakousnout :).

Dneska ráno jsem je měla na snídani lehce pomazané borůvkovou a jahodovou marmeládou. Mňamka! :)


Mimochodem myslím, že je povinnosti každého milovníka arašídového másla vyzkoušet takovou delikatesku! :D Dejte vědět, jak to dopadlo.

Úsměv na tváři a pěknou sobotu!

Blondy

6 komentářů:

  1. Jé, vypadají jako francouzské makronky! Dala bych si!

    OdpovědětVymazat
  2. Já snad upeču rodině alespoň dvojitou dávku těchto sušenek, abych se toho posledního arašídového másla, co mám ještě doma, zbavila. :D Už se na to nemůžu ani podívat, protože mám pořád nutkání ho žrát. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, jestli si tím moc pomůžeš, protože pokud jsi takový milovník arašídového másla jako já, tak budeš mít obrovské nutkání pak žrát ty sušenky a věř mi, že budeš o dost rychlejší, než Tvoje rodinka :D

      Vymazat
  3. já nic s arašídovým máslem ještě nejedla :D stydím se!
    tyhle sušenky bych si hned dala! a ten poslední obrázek je super :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt ne? Tak to jsi pro mě rarita :D Jinak jsem včera večer koukala na Tvoje snídaňové koláče a chystám se co nejdříve některý z nich upéct :)

      Vymazat