úterý 7. května 2013

Ovesná kaše přelitá jogurtem

Pěkné ráno!

Jakpak jste se vyspali? :) Přes víkend na mě vlezlo nachlazení a já ho tím včerejším výletem na kole ještě víc vydráždila (bohužel? bohudík? :D), takže dneska udělám škole pááápááá a zůstanu v posteli s dobrým bezovým čajíkem. Sice mi je teď celkem blbě, oči mám jak angorák, teplotu a spotřeba kapesníků stoupá a stoupá (se cítím jak ten borec v reklamě na nosní kapky, jak je zavřený v kanceláři naplněnou papírovými kapesníčky :D), ale ten včerejší cyklovýlet mi za to stál. Zjistila jsem, jak strašně moc mi to kolo na podzim a v zimě chybělo...jen nasednout, šlápnout do pedálů a jet...a nechat myšlenky volně plynout, totálně vypnout a na nic nemyslet...a jen vnímat to okolí, přírodu, klid... Úplně mám teď nutkaní vyskočit z postele a jít se projet :D.



Dneska Vás potěším hned po ránu fajným tipem na snídani, protože jsem před chvilkou dosnídala a ještě teď se olizuju až za ušima. Taková lahoda to byla!! Takže pokud jste ještě nesnídali, tak šup šup do kuchyně (ale nejdřív dočtěte do konce :D). 
Jak už jsem se zmiňovala v dřívějších příspěvcích, nejradši si na snídani dávám jogurt s ovesnými vločkami a sice jsem totální milovník ovesných vloček, ale nebudete mi věřit, do dnešního rána jsem snad nikdy neměla ovesnou kaši (krupičnou pořád!), možná jak jsem byla malinkatá, tak do 6 let, jinak nee. Včera jsem opět přemýšlela, jak svou snídani zase obzvláštnit a napadla mě právě ovesná kaše. Ani jsem nemohla dospat, jak jsem se na ní těšila a přemýšlela, co vše do ní dám :D.

A takto vypadala moje OVESNÁ KAŠE PŘELITÁ JOGURTEM:
  • 35 g jemně mletých ovesných vloček
  • 15 g ovesných a pšeničných klíčků (pokud nemáte, dejte 50 g jemných ovesných vloček)
  • lžička medu
  • lžíce mléka
  • voda
  • hrst rozinek a borůvek
  • arašídové máslo
  • 1 kelímek Activie borůvkové
Do menšího hrnce jsem nasypala vločky, přidala med, mléko a asi 100 ml vody, dala vařit a hlavně pořád míchala! Vločky měly nutkání se lehce připalovat, jelikož se voda rychle vsakovala, takže nezapomeňte během vaření (cca 5 minut) stále vodu přilévat, dokud nedosáhnete takové té správné - ani ne moc tekuté, ani ne moc husté - kašovité konzistence, prostě každý jak má rád :). Na závěr jsem přidala borůvky a rozinky, promíchala, přendala do misky, zalila jogurtem a ještě přidala dvě lžičky arašídového másla (ne, kecám, byla to jedna velká lžíce, protože jsem totální maniak do arašídového másla...mhmmmmmmmmm). Btw. kaše nebyla moc sladká, protože jsem věděla, že ji budu přelívat sladkým jogurtem, tak abych to neměla sladké jak cicek. Dala jsem jen lžičku medu, ale můžete dát klidně víc, záleží na Vás, jak moc sladíte a jak máte rádi sladké :).



No prostě to byla tááááák výborná snídaně, až jsem si říkala, proč??, proč??, PROČ?? mě to nenapadlo dřív? Fakt jsem si hrozně pochutnala a co nejdřív zopakuju, ale třeba i s ovocem, oříšky a bílým jogurtem...kombinací je plno :).

Tak snad jsem Vás po ránu navnadila na nějakou fajnou zdravou snídani a že si pochutnáte stejně jako já. 

Mějte krásny den a já jdu upéct banánovo-mandlové muffiny :)

Blondy 

P.S. Já vím, to focení jídel musím zdokonalit, ale když já se na to vždycky tak strašně těším :D.

Žádné komentáře:

Okomentovat