pondělí 20. května 2013

Co nového v květnu

Ahojte!

Dneska je krááásně a já toho samozřejmě využila! Jojo, na kole! :) Chvilkami jsem sice měla díky tomu protivětru pocit, že mám lekci spinningu, ale naknec jsem zdárně dorazila domů :D.

Tak jsem včera přemýšlela a vím, že se takové nějaké rekapitulace a závěry dělají většinou až na "konci", ale já se rozhodla, že zrekapituluju svůj květen už teď (aspoň částečně). Je toho totiž toooolik, co jsem objevila, vyzkoušela, co mě potěšilo a vydařilo se mi :). Dneska jenom samé pozitiva, protože tím, co se nedaří si kazit den nechci a nebudu.

1. Koupila jsem si svůj první svazek bílého chřestu: (na fotce už je ten druhý, bo ten první se nechtěl fotit...ne, kecám, se*rala jsem ho dřív, než jsem ho vyfotila)


Po ochutnání jsem zjistila, že je moc dobrý a začala ho cpát úplně všude. Restovala na pánvi, pekla v troubě, chroustala jej jen tak každý den a málem skončil i v jahodovém koláči (jen kvůli Tobě, moje milá sestřičko, tam nebyl). Až tak moc mi zachutnal :). Jo a prý se musí před přípravou oloupat...? Já to zjistila až po dochroustání poslední tyčky a je sice pravda, že jsem sem tam z pusy vytahovala takové nerozežvýkatelné cucky, ale jinak dobrý. U dalšího svazku zkusím oloupat (ale nejdřív zkusím, jestli to nepůjde taky bez tohoto zdržování).

2. Dále mě velmi zaujal recept na rebarborový kompot od Lucie (a vůbec další recepty z rebarbory) a tady jsou moje první dva stonky:


No jooo, jsou čtyři, ale naše lednice bohužel nemá vhodnou šířku, ani délku na rebarboru, na výšku poněkud překážela a koupě nové lednice by asi nepřicházela v úvahu (příště aspoň zkusím navrhnout). Svůj první výtvor z rebarbory se pokusím připravit tento týden. Jsem zvědavá, rebarboru jsem ještě nikdy neochutnala.

3. Udělala jsem dva nálety na potraviny v Marks & Spencer a kromě arašídových máslíček (mhmmmm...chrocht) jsem si odnesla taky tyto dvě pasty:


Myslela jsem, že je budu mít na dlooouho, ale jsou výborné (ale ta Tikka lepší) a taky je mám nutkání cpát do každého svého teplého mixu ze zeleniny, stačí tak půl lžíce a úplně to oživí chuť, takže mně vydrží chvilku. Tyto jsou málo pálivé, ještě tam mají středně a mega hot, ale na ty zatím nemám odvahu.

4. Začala jsem jíst kašičky a miluju je!! Jo a taky jsem se naučila je necpat do malé mističky, ale pěkně rozprostřít do hlubokého talíře. Přece jen je větší radost ji jíst, když vypadá takto pěkně: (je schovaná pod jahůdkami, mandlemi, jogurtem a arašídovým máslem, ale je tam!!)



5. Po své "krizi" už jsem zase znovu objevila kouzlo pečení, neberu to jako "ztracený čas", ale jako úžasný relax, a začala experimentovat, např. s moukami (i bez nich). Tento měsíc jsem už upekla:
  • Tvarohovo-ricottové muffiny s kokosem
  • Banánovo-mandlové muffiny
  • Sušenky z arašídového másla (mhmmm...)
  • Dvoubarevnou buchtu z kefíru
  • Jahodový koláč s drobenkou


6. Přežila jsem srážku s blbcem!! Pro mě zatím největší úspěch toho měsíce!



7. Udělala jsem velkou radost svoji náhradní mamině I, když jsem ji ke dni matek koupila kytičku (květinářka ze mě šílela, bo jsem ji vybírala asi 20 minut...no jo, chtěla jsem aby byla stejně úžasná jako ona :)). A dneska ji udělám radost ještě jednou. Díky I si totiž vštěpuju do hlavy pořád jednu větu: "Mám se ráda, a když se mi něco podaří, zasloužím si odměnu." a já jsem dneska DALA ZKOUŠKU!! a líp, než jsem čekala, tak jsem se musela odměnit a při náletu na M&S ještě koupila toto:


Ano, vidím, že je tam napsané "Thank you mum" a ne, negratulujte mi, nejsem v požehnaném stavu (díky Bože! a doufám, že dlouho nebudu), ale bylo to slevněné asi o 80 Kč a je to ČOKOLÁDA a ty bábovičky jsou plněné KARAMELEM!! UAAAAAAAA!! (Btw. Bábovička č. 1 už není a bábovička č. 2 už se bojí.)

A na závěr... Když jsem byla malá, pořád mi rodiče říkali: "Jez a nehraj si s tím jídlem." a co já teď na to...?

Moje dnešní svačinka
..."Co se v mládi naučíš..."

A víte co? Prd s poctivostí, ale s ÚSMĚVEM nejdál dojdeš! Děkuji, M, za dnešní usměvavé dopoledne! 

Pěkný zbytek dne!

Blondy

P.S. Můj největší úspěch za poslední 4 měsíce? Všechny "krize" překonávány a ani jeden bulimický záchvat. A to je teprv mega úspěch, teda hlavně pro mě :).

6 komentářů:

  1. Tak chřest jsem ještě nikdy neměla, ale čtu na něj čím dál tím víc pozitivnějších hodnocení, tak si ho budu muset asi koupit, ať mohu posoudit. :))
    Kašičky také miluju, ke snídani jsou bezvadné!
    Pečení mám také ráda, ale když se do toho jednou dám, tak potom těžko přestávám. A když peču, tak tu pečenou dobrotu taky často sama sežeru, takže se pečení snažím vyhýbat. :D
    Čokoládka vypadá perfektně. Kdybych tady v okolí měla M&S, tak bych si také určitě takové dobroty nakupovala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chřest určitě zkus, je takový fajný, svěží :) ale dřív, než skončí sezóna :D
      Tak jestli ty Tvoje pečené výtvory chutnají stejně lahodně, jak vypadají, tak to se nedivím, že je hned sníš :D

      Vymazat
  2. I já si moc oblíbila chřest. Jak bílý tak i zelený. Je to dobrota.
    Just be yourself by Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím :) Ale zelený jsem ještě nevyzkoušela, tak to musím napravit :)

      Vymazat
  3. Chřestový koláč? jako fakt díky, nechci, jahodový lepší:-)

    OdpovědětVymazat