úterý 21. května 2013

Sušené ovoce a já

Krásné ráno!

Jakpak se máte? Po včerejším odpoledním relaxu už se zase pomalu začínám učit na další zkoušku (zatím je to fakt pomalinku...ehm...no...ještě jsem ani nevytáhla materiály k učení).

Když jsem byla poprvé nakupovat v Globusu (miuju ten obchod!), na popud některé z blogerek (myslím, že jich bylo víc) jsem si koupila svůj první balíček sušených fíků od Alnatury:


Fíky jsem nikdy neměla, fakt nikdy, ani čerstvé, ani sušené, a byl nejvyšší čas je konečně ochutnat. Navíc když si je všechny tak vychvalovaly. 
Po druhé návštěvě v Globusu jsem už odcházela s tímto (peněženka zaplakala):


protože ty fíky byly dokonalé! Šťavnaté a slaďoučké! Po fících (fíkách) jsem musela koupit i meruňky, které jsem normálně moc nevyhledávala a už vůbec ne v sušené podobě, ale když ty fíky byly tak dobré, tak meruňky musí být též. A fakt jsou!! Šťavňaťoučké...mhmmm... Banánové plátky vždycky byla moje slabost a pouze u datlí mám doteď takové smíšené pocity. Jsou dobré, ale nevím, jestli si je zase koupím. Bezkonkurenčně vedou všechny předešlé mlsky.

Skoro všichni kolem mě je zatracují, ja je miluju už od mala. Z vánoček je vytahují a vyhazují, já je vytahuju a vánočku vyhazuju (ne, kecám). Nechápu, proč je tolik lidí nemá rádo. Další mojí sušení favorité jsou totiž bezpochyby rozinky (hrozinky?) a taky švestky. Nejraději mám tyto:


Jinak pro zajímavost sušené fíky a švestky (a většina sušeného ovoce) mají projímavé a močopudné účinky, takže pokud "nemůžete", tak si dejte pár (hodně) kousků a pak "poběžíte".

A nedávno jsem si objednala u Mixitu směs sušeného a lyofilizovaného ovoce:



Nejvíce mi chutnalo mango, papaya a broskev, ty moc doporučuju a určitě stojí za vyzkoušení. Lyofilizované maliny a jahody též byly celkem dobré. Banán a kiwi mě úplně zklamalo, byly takové nějaké bez chuti a goji mi nechutnalo vůbec. Přišlo mi takové "nahořklé". 

Co se mě týče, kromě pár výjímek (rozinky...mhmm) jsem sušené ovoce nikdy moc nevyhledávala, "vždyť je přece tak kalorické, ještě bych po něm přibrala"! (Magor, magor, MAGOR!) Teďka jej miluju a nedám na něj dopustit. Jo, obsahují sice velké množství cukrů, ale taky až 4x větší míru minerálů a vitamínů než čerstvé ovoce a je to fajný pamlsek, když Vás honí mlsná (poslední dobou mě honí pořád, mrška jedna). 

A zase si hraju s jídlem (jsem hrozný rebel, ještěžě to nevidí rodiče).
Jak šel pan Datle s paní Fíkovou na procházku

Blondy

P.S. Co jsem ještě včera zjistila a objevila:
  • Svazky bílého chřestu nejsou všechny stejné (z Globusu jsou nejlepší!!)
  • Při večeři jsem vytahovala z pusy více bílých cucků než obvykle
  • Začínám loupat (a snažím se najít způsob, kterým to bude trvat co nejkratší dobu)
P.S.2 Jdu vařit rebarborový kompot :).

8 komentářů:

  1. Miluji sušené ovoce, strašně ráda si ho dávám do ovesných kaší! Super nákup! ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, v ovesné kaši je výborné, ještě s dohromady s oříšky :)

      Vymazat
  2. Já tedy sušenému ovoci moc neholduji. Chutnají mi pouze meruňky a švestky. Ale i ty si dám jen výjimečně, protože je vůbec nekupuji.
    Držím pěsti u zkoušek, taky si teď prožívám toto super období! :D ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Tobě též hodně štěstí u zkoušek ;) snad nám to rychle uteče a budeme mít od toho pokoj :)

      Vymazat
  3. Snad všechno sušené ovoce mi chutná, ale sušené brusinky a mango to už je závislost :D

    OdpovědětVymazat
  4. já jsem závislá na sušených brusnkách :-)... a ty fíky co jsi si koupila, jsem zkoušela nedávno a jsou dokonalé :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou, já z nich byla úplně hotová, když jsem je poprvé ochutnala :)

      Vymazat