čtvrtek 30. května 2013

Knihovna (1) + malá mňamka na závěr

Pěkný den! (I když ten hnus venku...)

Sedím ve škole a řeším se spolužáky naprosto debilní projekt do naprosto debilního předmětu. Naprostá ztráta času nad něčím, co mi stejně v budoucnu bude úplně naprd...Grrrr...(Já jsem si prostě musela postěžovat.) Ale určitě to taky znáte, což?

Včera jsem přemýšlela, co Vám tu zase "naservíruju". Jak se tak dívám na ty svoje příspěvky, tak zjišťuju, že to je pořád jenom o jídle! Celkem to vypadá, jak kdybych nedělala nic jiného, než celý den pořád jedla (ehm…nooo…tak trochu pravdy na tom bude) a pořád se rozmazlovala nějakým dobrým jídlem (nooo...dobře...na tom taky něco je). Rozhodla jsem se tedy sem tam zařadit nějakou kulturní vložku. Dneska navíc s delikateskou na závěr (prostě nějakou tu mňamku tu narvat musím). 

Co se týče filmů, tak ty mám celkem ráda, ale inspiraci hledejte spíš ve filmovém okénku Markéty. Na filmy koukám sem tam a většinou mám tendenci u nich usnout (teda pokud to není fakt pecka nebo nejsem v kině). U mě spíš můžete najít pár tipů na něco fajného ke čtení. Knížky jsou totiž moje LÁSKA. Miluju, když se mi do rukou dostane nějaká parádní kniha (a ještě třeba když voní novotou), na zahradě si roztáhnu deku, uvařím kafíčko a totálně se zažeru do čtení. To je pro mě (kromě sportu) taky parádní relax.

Strašně mě mrzí, že poslední dobou na ně nemám díky škole a učení moc čas. Ono když člověk celý den čumí do těch materiálů a čte to pořád dokola (uaaaa), tak pak prostě musí tomu mozku dát trochu pauzu a možnost vypnout. To pak radši dám přednost něčemu, při čem nemusím (tak moc) přemýšlet a to především spinningu, kolu, józe...sportu. Jeeee, jak já se těším, až mi skončí zkouškové! A to jako na potvoru bude venku hnusně a žádná deka nebude. No, tak si udělám relax doma v posteli, též fajné.

Pro dnešek jsem snažila vybrat tři úplně rozdílné knížky a snad Vás některá zaujme, protože jsou fakt parádní (to slovo používám nějak často).

1. JEFFERY DEAVER - SBĚRATEL KOSTÍ

Takže tohle je jedna z mých úplně nejvíc nejoblíbenějších knížek! Moje "Absolutelly No.1". Naprosto ji zbožňuju a mohla bych ji přečíst tak milionkrát (už to tak za chvilku bude) a stejně by mě neomrzela a vždycky bych v ní našla ještě něco nového, nějakou novou souvislost, fakt,...
K této knížce jsem se dostala asi před 6 - 7 lety úplně náhodou. Znáte film Sběratel kostí s Angelinou Jolie a Denzlem (nebo jak se skloňuje??) Washingtonem? A věděli jste,  že je podle knižní předlohy? To já jsem to zjistila, až když jsem zase měla svoji chvilku "nasávání vůně nových knih" v knihkupectví, narazila na ni, ani milisekundu jsem neváhala a musela ji koupit! Film se mi totiž moc líbil a ta kniha mě hrozně zajímala (a úplně na mě volala "kup si mě")! Upřímně, přečetla jsem ji jedním zatajeným dechem a 400 stránek uteklo rychlostí blesku.  DOKONALOST! To jste ještě nezažili! V té chvíli jsem věděla, že se Jeffery Deaver stane mým nejoblíbenějším autorem. Po několika letech mám od něj celkem 29 knih.
Jedná se o detektivku odehrávající se v západní části New Yorku. A jak to většinou v těch amerických detektivkách bývá, začne tam řádit šílený vrah pohřbívající svoje oběti totálně morbidním způsobem. Vyřešit vše může pouze zkušený kriminalista, ALE ono to nebude tak jednoduché, protože nás zkušený kriminalista Lincoln Rhyme je trvale ochrnutý od krku až po palce na nohách. Takže, co teď? No, teď samozřejmě najdeme "ruce a nohy" Rhyma a to ve formě mladé zkušené policistky Amélie. Společně se pouští do vyšetřování, avšak bohužel neznámý pachatel stále uniká a počet zohavených obětí roste...
Asi si říkáte, že to je normálně profláknutá zápletka, nakonec pachatele chytí, vše bude v pohodě, všichni budou žít šťastně až do smrti atd., ale to neznáte Jeffery Deavera (nebo jo?). Přečtěte a poznejte, protože takový styl (jakým Jeffery píše) a tolik, opakuji TOLIK, neočekávaných zvratů nenajdete nikde jinde. Tato kniha pohltí každého, i ty, co detektivky nevyhledávají.

2. MIGUEL ÁNGEL RUIZ - ČTYŘI DOHODY

Tuto knížku Vám nedoporučuju k přečtení, tuto si prostě MUSÍTE přečíst. V tomto případě je to fakt povinnost pro každého. Já se k ní dostala díky I, která mi o ni vyprávěla, paradoxně zrovna ve svém "kritickém" období.
Jedná se o "praktický průvodce osobní svobodou skrze moudrost starých Toltéků". Kniha je rozdělena na čtyři části - dohody (to by asi podle názvu nikdo nepoznal) - Nehřešte slovem, Neberte si nic osobně, Nevytvářejte si žádné domněnky, Vždy dělejte vše, jak nejlépe dovedete - přičemž každá odhaluje omezující názory, jež nás připravují o radost a vedou k zbytečnému utrpení. Učí nás (vidíte už v názvu každé z nich), jak rychle proměnit náš život v nový prožitek svobody, opravdového štěstí a lásky.
Jako upřímně, já jsem se musela v některých pasážích smát a v některých mi bylo úplně do breku, jak je to všechno pravda a jak jsem musela souhlasit. V hlavě jsem si říkala, jak by bylo na světě fajn, kdybychom tak všichni uměli žít. Bez starostí, smutku, stresu, shonu,...
Knížečka je teňounká a opravdu stojí za přečtení. Fakt, nekecám!

3. ESTHER J. ENDIGOVÁ - PO VALENTÝNU

Haha a na závěr jednu oddechovou prasečinku. Knížku jsem dostala na narozeniny (18.??),  od osoby, s níž už bohužel nejsem v kontaktu, přičemž jsem vůbec nevěděla, do čeho jdu. Už jste někdy četli knížku s otevřenou pusou, říkali si u ni "No, ty vole, to jako fakt?" a nechápali, jak někdo může zakomponovat tooooolik moc šílených věcí do jedné 250 stránkové knihy? Jo, tak přesně tak jsem to měla u této knížky.
Rain, Storm, Forrest, Ocean a Pillow jsou sourozenci. Jejich hipísácká maminka je měla se třemi tatínky: jeden měl při oplodnění dvě promile, druhý se po LSD stal indonéským domorodcem, třetí bral kokain a týral děti. Maminka byla free a happy a kromě přiblblých jmen už toho dětem moc nedala. Život je karma, peníze nejsou potřeba. Děti jsou jí odebrány a jako dospělí jsou pochopitelně poznamenaní. Ocean si na Valentýna sáhne na život, Pillow je alkoholička, Forrest se nehodlá probrat z THC snu, Storn (on) a Rain (ona) nejsou s to udržet žádný vztah - a tak spí spolu. Svátek zamilovaných je v kontextu příběhu míněn vrcholně sarkasticky, nejen líčením incestního vztahu. Autorka boří mýtus glorifikované květinové generace. Ideály lásky, míru a porozumění dostávají nafrak, hrdinové jsou jejich obětí.
Jako já myslím, že stačí přečíst tuto anotaci a sami budete vědět, jestli ta knížka stojí za Váš čas nebo ne. Já jsem určitě pro první variantu  (to vůbec nikoho nenapadlo).

A jak jsem slíbila na začátku, ještě jedna mňamka na konec. Před týdnem mi moje skvělá B poslala odkaz na jednu slaďárnu z amerického obchodu v Praze - košíček z mléčné čokolády plněný arašídovým máslem.
Beztak se mi chtěla pomstít za to, jak ji svým blogem dělám chutě :D (bo ona dobře ví, jak moc miluju arašídové máslo a čokoládu). Tento košíček mi nedal spát (ta kombinace...mhmmmm) a tak jsem si trochu popovídala se strejdou Googlem a zjistila, že takové košíčky (akorát v menším) prodávají i v jednom obchodě v Ostravě!! Hned jsem tam fičela, koupila, přímo na ulici se na ně vrhla a teď POZOR!! Všichni ZÁVISLÁCI na ARAŠÍDOVÉM MÁSLE toto MUSÍTE zkusit!! Ta kombinace sladké mléčné čokolády a lehce slaného arašídového másla je DOKONALÁ!! Má to bohužel jedinou vadu na kráse a to celkem vysokou cenu 89 Kč/150 g (jinak bych jim asi vykoupila všechna balení). Ale tak jednou za čas jako odměna, když se Vám něco podaří :).

Dneska všechno, jdu pokračovat v debilním projektu (a k tomu si dám kafíčko a arašídový košíček, aspoň nějaké potěšení).

Blondy

6 komentářů:

  1. Sběratele kostí jsem taky kdysi četla. Jeffrey Deaver nemá dějové zvraty, ale přímo salta s vrutem.

    Co se týče toho dortíku, už je to asi deset let, co byly reklamním hitem slané preclíky máčené v čokoládě, taky nebyly špatné, ale už se asi neprodávají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky je prodávají v tom americkém obchodě: http://www.candy-store.cz/cz/eshop-flipz-milk-chocolate-10-10 Před těmi 10 lety, jak to byl hit, tak jsem je jedla po kilech :D

      Vymazat
  2. No tak to jsem nevěděla, že mají Reese's i v Česku. Já to baštila v americe, tam to je všude xD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mají, ale jen úplně výjimečně, že je umění na ně narazit :) Slyšela jsem, že jsou v Americe strašně populární, ale u nás se to asi moc nechytá :D

      Vymazat
  3. žádnou z tvých knížek jsem nečetla :) ale taky jsem knížková!
    recept na batáty mám připravený :) ale nevím na kdy!:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak až nebudeš vědět, co číst, tak můžeš něco zkusit ;) jeee, to jsem zvědava :) a já mám zase připravený na Apple pie! :P

      Vymazat